دهها نفر از شهروندان فلسطینی روز جمعه در اثر حمله نظامیان ارتش صهیونیستی به شرکت کنندگان در تظاهرات جمعه وفاداری به تیم های پزشکی و رسانه ای که در راستای تظاهرات های حق بازگشت و لغو محاصره غزه صورت گرفت، در اثر اصابت گلوله مجروح و یا در اثر استنشاق گازهای سمی مسموم شدند.

زخمی شدن ۱۸۹ فلسطینی در جریان سرکوب تظاهرات روز جمعه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان سرکوب تظاهرات های شرق باریکه غزه توسط نظامیان صهیونیست، ۱۸۹ فلسطینی زخمی شدند که ۱۱۶ نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا شدند و ۷۳ نفر هم برای درمان راهی بیمارستان شدند.

در ادامه این گزارش آمده است که ۵۰ نفر از این مجروحان در اثر اصابت گلوله های جنگی زخمی شده اند و در میان آنها ۱۰ کودک و دو خانم هم دیده می شوند.

در میان این مجروحان نام "مجدی حماد" (۱۷ ساله) پسر "فتحی حماد" از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" هم دیده می شود که در اثر اصابت یک گلوله آتش زا به پایش در شرق جبالیا زخمی شده است.

عصر امروز جمعه دهها هزار نفر از فلسطینیان برای مشارکت در تظاهرات های جمعه وفاداری به تیم های پزشکی و رسانه ای راهی مرزهای شرق باریکه غزه شدند.

این در حالی است که آمارهای رسمی و مستند فلسطینی از شهادت ۱۸۰ نفر و زخمی شدن ۱۸.۳۰۰ تن دیگر از آغاز تظاهرات های حق بازگشت فلسطینیان در تاریخ ۳۰ مارس گذشته تاکنون حکایت دارد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز تظاهرات های حق بازگشت پیکر ۱۷۱ شهید فلسطینی به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال داده شده است که در میان آنها ۲۷ کودک، ۳ زن، ۳ نیروی امدادی و ۲ روزنامه نگار هم دیده می شود. علاوه بر این، پیکر ۹ شهید فلسطینی دیگر هم توسط رژیم صهیونیستی توقیف شده و به خانواده هایشان تحویل داده نشده است که با احتساب آنها، شمار کل شهدای تظاهرات های حق بازگشت به ۱۸۰ نفر می رسد. وزارت بهداشت در این بیانیه خود خاطر نشان کرده است که در جریان این تظاهرات ها ۱۸.۳۰۰ نفر هم زخمی شده اند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.