انتشار فیلمی که در آن هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکا در نزدیکی سواحل یمن در حال تأمین سوخت جنگنده‌های سعودی هستند، اظهارات مقامات یمن مبنی بر مشارکت واشنگتن در جنگ علیه این کشور را تأیید می‌کند.

فیلم| هواپیماهای آمریکا در حال سوخت‌رسانی به جنگنده‌های سعودی در غرب یمن

به گزارش قدس آنلاین، طی بیش از سه سال از آغاز اعلام جنگ ائتلاف سعودی-اماراتی مقام‌های ارتش و جنبش انصارالله یمن بارها اعلام کرده‌اند که نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در این جنگ مشارکت دارند.

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» لبنان شامگاه جمعه فیلمی منتشر کرد که در آن یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکا در نزدیکی سواحل یمن در آب‌های دریای سرخ به جنگنده‌های سعودی سوخت‌رسانی می‌کند.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی تنها در کمتر از ۱۵ روز گذشته، به خودروی حامل کودکان یمنی حمله کرده است که بر اثر آن بیش از ۸۰ کودک شهید شده و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

ائتلاف سعودی ۱۸ مرداد ماه در حمله هوایی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در استان صعده، ۵۵ تن از آن‌ها را به کام مرگ کشاند و بیش از ۷۰ تن دیگر را راهی بیمارستان کرد و این حمله را «قانونی مشروع» دانست.

در دومین جنایت که دیروز (پنجشنبه) اتفاق افتاد جنگنده‌های سعودی به خودروی حامل کودکان و زنان آواره در شهرستان الدُریهمی استان الحدیده (واقع در غرب یمن) حمله کرد و ۲۷ تن کودک را به همراه ۴ زن به شهادت رساند.

شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» بعد از جنایت ائتلاف سعودی علیه دانش‌آموزان در گزارشی مستند با همکاری خبرنگاران و کارشناسان تسلیحاتی توانست تأیید کند که بمب مورد استفاده در روز ۱۸ مردادماه، بمب ۵۰۰ پوندی (حدود ۲۲۷ کیلوگرم) «ام‌کی۸۲»، ساخت شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» بوده است.(جزئیات بیشتر)

علاوه بر این، طی ماه گذشته تصاویر لو رفته از اتاق‌های عملیات مشترک سعودی و اماراتی برای اشغال ساحل غربی به ویژه بندر مهم «الحُدیده» یمن نشان داد که افسران آمریکایی فرماندهی این اتاق‌ها را در دست دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.