جبریل الرجوب به مدت یک سال از ریاست فدراسیون فوتبال فلسطین در زمان انجام مسابقات محروم شد.

پیراهن لیونل مسی رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین را یک سال محروم کرد

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا با اعلام و تایید این خبر تصریح کرد: «محرومیت آقای رجوب در حین مسابقات به منزله ممنوعیت مشارکت و منع هر گونه دخالت وی در جریان برپایی مسابقه و یا تورنمنت رسمی فوتبالی به مدت دوازده ماه است.»

فیفا همچنین یادآور شد که جبریل رجوب به دلیل اظهارات و موضع گیری رسمی در رسانه ها بر ضد تیم ملی فوتبال آرژنتین و لیونل مسی، کاپیتان این تیم مشمول این محرومیت شده است.

آقای رجوب اوایل ماه ژوئن پیش از دیدار تدارکاتی تیم ملی آرژانتین با رژیم صهیونیستی که قرار بود در بیت المقدس برگزار شود از هواداران فوتبال در سرزمین های فلسطینی خواسته بود تصاویر و پیراهن های ورزشی لیونل مسی را در صورت حضور در این بازی دوستانه آتش بزنند.

رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین همچنین طی نامه‌ای به کلودیو تاپیا، همتای آرژانتینی خود اظهار داشت، رژیم صهیونیستی می خواهد از این مسابقه به عنوان «ابزار سیاسی» بهره ببرد.

لغو این دیدار تدارکاتی که با انصراف تیم ملی آرژانتین و تحت فشارهای زیاد سیاسی صورت گرفت، انتقاد شدید مسئولان رژیم صهیونستی را به همراه داشت.

در بیانیه فدراسیون جهانی فوتبال آمده است: «اظهارات آقای رجوب پیش از مسابقه دوستانه ای که قرار بود نهم ژوئن سال جاری در بیت المقدس انجام شود از سوی کمیته انظباطی به عنوان تحریک به نفرت و خشونت تعبیر و درنظر گرفته شده است.»

محرومیت رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین از روز جمعه بیست و چهارم اوت، زمان ابلاغ حکم کمیته انضباطی اجرایی شده است.

بر اساس این حکم آقای رجوب علاوه بر محرومیت از شرکت و دخالت در مسابقات و تورنمنت های فوتبال باید مبلغ بیست هزار فرانک سوئیس معادل ۱۷ هزار و ۵۲۸ یورو جریمه پرداخت کند.

منبع: المیادین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.