پیشنهاد ولی عهد عربستان سعودی به رئیس جمهور سوریه مبنی بر بازسازی کامل این کشور و بقای بشار اسد در قدرت، اذعان ضمنی محور آمریکایی، صهیونیستی-سعودی به شکست در جنگ سوریه است.

پشت پرده پیشنهاد "بن سلمان" به "بشار اسد" چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین، «المیادین» در مقاله ای به قلم «قاسم عزالدین» نوشت: تلاش های «محمد بن سلمان» ولی عهد سعودی برای ارتباط و تماس با دولت سوریه با طرح پیشنهاد حمایت از بشار اسد در صورت تغییر متحدان خود، تلاش هایی جدید و بسیار جدی از جانب اوست، ولی به طور قطع، محمد بن سلمان بنا به دلایل زیر از جانب دولت آمریکا به اتخاذ این تصمیم مکلف شده است:

زمان این پیشنهاد، با هنگام اعلام «معامله قرن» که قرار بود در ماه مه گذشته اعلام شود، همزمان است. شکی نیست که این پیشنهاد عربستان جزئی از یک کل است و در چارچوب طرح بررسی شده آمریکایی-صهیونیستی از زمانی است که آمریکا متوجه شد پیروز جنگ در سوریه نخواهد بود و رژیم صهیونیستی دانست که جنگ را باخته و یاران و اعوان خود متشکل از گروه های تروریستی را در سوریه به ویژه در جنوب از دست داده است.

رژیم صهیونیستی دریافته است که پایان این مرحله بدون توافق در مورد خروج طرف های محور مقاومت از سوریه، تهدید استراتژیک و نگرانی مستمری را علیه آن شکل خواهد داد و این موضوع با حمله اسرائیل به مواضع نیروهای مقاومت عراق در مرز با سوریه همزمان است.

همچنین پیشنهاد محمد بن سلمان به رئیس جمهور سوریه، با کمپین فراگیر در تمام فلسطین علیه معامله قرن و گشایش سفارت آمریکا در قدس اشغالی همزمان است که این کمپین عملا توطئه معامله قرن را چه از طریق تظاهرات های بزرگ بازگشت در غزه و چه رد این معامله از سوی مقامات فلسطینی و فعالیت های فلسطینیان در قدس اشغالی، به شکست کشانده است.

براین اساس، پیشنهاد اخیر محمد بن سلمان، بخشی از چشم انداز و طرح فراگیر آمریکایی-صهیونیستی است و بی تردید اذعان ضمنی محور آمریکایی- صهیونیستی-سعودی به شکست در جنگ سوریه محسوب می شود و تأکید می کند که تمام اتفاقات و کشتارهایی که طی سال های گذشته تحت شعار انقلاب، اصلاح و تغییر صورت گرفته، چیزی جز شعارهای گمراه کننده و دروغین نبوده است، چراکه بن سلمان در این پیشنهاد خود تنها به پرداخت کامل تمام هزینه های بازسازی سوریه بسنده نکرده است، بلکه با به فراموشی سپردن تمام شعارها در مورد اصلاح و تغییر در نظام سوریه، بقای مادام العمر بشار اسد در قدرت را نیز تضمین کرده است.

تردیدی نیست که رئیس جمهور سوریه می داند که پیشنهاد محمد بن سلمان چیزی فراتر از یک پیشنها سعودی و در حقیقت پیشنهادی آمریکایی است. این پیشنهادی است که در ظاهر به جنگ خاتمه می دهد ولی بهای آن دست کشیدن دولت سوریه از صمیمی ترین و صادق ترین متحدان خود است که از اولین لحظه جنگ تروریستی علیه سوریه، با جدیت و به طور واقعی در کنار آن و مردم سوریه بوده اند؛ بنابراین دست کشیدن بشار اسد از بهترین متحدان خود به معنی دست کشید از اصول و گزینه های استراتژیک سوریه است.

این پیشنهاد آمریکایی- صهیونیستی-سعودی که بن سلمان پیشگام آن شده، پیام جدیدی را برای تمام طرف ها، جریان ها، سازمان ها و گروه های تکفیری در سوریه دارد، و آن اینکه هر لحظه ممکن است این محور آمریکایی-صهیونیستی-سعودی از حمایت آنها دست کشیده و پشت آنها را خالی کنند. بنابراین تلاش های بن سلمان نشان می دهد که ادعاهای عربستان سعودی در مورد تغییر، آزادی و اصلاح در سوریه، تنها فریب افکار عمومی با توسل به ادعای جهاد، انقلاب و آزادی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.