مهرداد بائوج لاهوتی اظهار داشت: سوال و استیضاح تنها با هدف روشنگری دولت برای اقدامات خود و در راستای وظیفه نظارتی مجلس صورت می‌گیرد. اگر رئیس جمهور تیم اقتصادی خود را تغییر ندهد نمایندگان مجلس با ابزارهای خود تیم اقتصادی را تغییر خواهند داد.

 تیم اقتصادی دولت را تغییر خواهیم داد/ سوال از رئیس جمهور، نشان دهنده جدیت مجلس در حل مشکلات

مهرداد بائوج لاهوتی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره سوال از رئیس جمهور و تغییر تیم اقتصادی دولت، اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت خصوصاً وزیر اقتصاد با عملکردی که در نابسامانی‌های اخیر داشت، نشان داد که تغییر و ترمیم کابینه ضروری است و دولت باید تا دیر نشده به اصلاح کابینه بپردازد. اگر رئیس جمهور تیم اقتصادی خود را تغییر ندهد نمایندگان مجلس با ابزارهای در اختیار خود تیم اقتصادی را تغییر خواهند داد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: من خودم از امضاکنندگان استیضاح وزیر اقتصاد هستم. با طرح سوال از رئیس جمهور یا استیضاح وزرا هیچ گونه مشکل خاصی برای دولت رخ نخواهد داد که اینچنین از سوال واهمه دارند. سوال و استیضاح تنها با هدف روشنگری دولت برای اقدامات خود و در راستای وظیفه نظارتی مجلس است. سوال از رئیس جمهور نشان‌ دهنده جدیت مجلس در رسیدگی به وظایف خود و حل مشکلات جامعه است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تصریح کرد: ابزارهای نظارتی نمایندگان که شامل سوال، تذکر و استیضاح است را نمی‌توان از آنها گرفت. نمایندگان حق دارند در حطیه اختیارت و وظایف قانونی خود سوال از رئیس را پیگیری کنند. دولت با برخی اقدامات و فرافکنی‌ها نباید سوال از رئیس جمهور و پاسخگویی وی را به حاشیه ببرد.

لاهوتی ادامه داد: اینکه استیضاح یا سوال از مسئولان دولتی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، بدین معناست که پیش از این نمایندگان بارها به دولت تذکر داده‌اند یا جلساتی را با نماینده‌های آنها داشته‌اند. بنابراین در استیضاح وزیران یا سوال از رئیس جمهور پروسه تذکر و جلسات تخصصی سپری شده تا به این مرحله رسیده است. مجلس باید در شرایط کنونی به بحث نظارتی خود بیشتر بپردازد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.