وزارت دفاع روسیه از تدارک آمریکا، انگلیس و فرانسه برای حمله به مواضع دولت سوریه به بهانه‌های واهی خبر داد.

روسیه: آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله جدیدی علیه سوریه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی، آماده حمله هوایی جدیدی علیه این کشور می‌شوند.

بنا بر اعلام این وزارت خانه، گروهی از تروریست‌ها که شرکت خصوصی «اولیو» انگلیس آنها را آموزش داده تا با مواد سمی کار کنند، وارد ادلب شده اند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت تروریست‌ها در استان ادلب سوریه آماده می شوند تا از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کنند.

او در این باره گفت: «عناصر تحریرالشام برای حمله شیمیایی به شهر جسرالشغور در استان ادلب ۸ تانکر کلر را وارد روستایی در چند کیلومتری این شهر کرده‌اند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد کشتی «یواس‌اس سولیوانز» وارد خلیج فارس و بمب افکن بی-۱ بی آمریکا در پایگاه هوایی قطر برای حمله به سوریه مستقر شده است.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت دفاع روسیه بیانیه جدید «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا، که در آن تهدید کرده بود سوریه را بمباران کند می‌تواند تایید ضمنی بر اینگونه حملات هوایی باشد. بولتون در ۲۲ اوت گفت: «اگر دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کند، ما با قدرت به آن پاسخ می‌دهیم».

آمریکا، انگلیس و فرانسه در ماه آوریل یک کمپین برای بمباران سوریه آغاز کردند. این حملات هوایی در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی ۷ آوریل در دوما که غرب دولت بشار اسد را مسئول آن می‌دانست، انجام شد. این عملیات تنها چند ساعت پیش از ورود گروهی از سازمان ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی به دوما انجام شد.

در آن زمان دولت سوریه تلاش کرد تا با شلیک ۱۰۳ موشک کروز و موشک هوا به زمین سه کشور غربی مذکور به مواضع نظامی و غیرنظامی خود مقابله کند. وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد سوریه توانست ۷۱ موشک را منهدم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.