معاون دبیر کل سازمان ملل در نشست شورای امنیت با موضوع «تهدیدات برای صلح و امنیت بین‌المللی مربوط به تروریسم» با اشاره به انتقال تروریست‌ها از سوریه و عراق به افغانستان گفت: با توجه به تحولات اخیر در این کشور چالش‌های تروریستی آسیای مرکزی افزایش یافته است.

افزایش تهدیدات تروریستی در آسیای مرکزی با انتقال تروریست‌ها به افغانستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ولادیمیر وارانک‌اف» معاون دبیر کل سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان مذکور با موضوع «تهدیدات برای صلح و امنیت بین‌المللی مربوط به تروریسم» با اشاره به انتقال شبه‌نظامیان تروریست‌ از سوریه و عراق به افغانستان اظهار داشت: با توجه به تحولات اخیر در این کشور چالش‌های تروریستی آسیای مرکزی افزایش یافته است.

همچنین وارانک‌اف برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل گزارش «انتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل درباره تهدیدات داعش برای صلح و امنیت بین‌المللی و تلاش‌های این سازمان برای مقابله با چالش‌های تروریستی را خواند.

«کایرت امراف» نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل در سخنرانی خود کشورها را به اتحاد تلاش‌های کشورها در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی در بخش مبارزه با تروریسم دعوت کرد و اظهار داشت: باید جلوگیری از گسترش عقاید تروریستی و افراط‌گرایی در بین جوانان در اولویت‌ قرار بگیرد.

امراف با اشاره به پیشنهادات دولت قزاقستان در بخش مبارزه با تروریسم اظهار داشت: باید توافقنامه‌های چندجانبه کشورهای عضو سازمان ملل برای حفظ صلح تصویب شود که در آن روش‌های مبارزه با تروریسم مطرح شدند.

وی ادامه داد: نظارت شدید و تقویت مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مدیریت منابع انرژی و آثار فرهنگی توجه بیشتری ارائه شود و قوانین جدید برای مقابله با استفاده از فن‌آوری‌های نوین و انتقال منابع مالی از طریق سیستم‌های دیجیتال طراحی شود.

اماراف گفت: تبادل اطلاعات درباره گروه‌های مجرمین و تروریست‌ها از طریق سامانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار مهم است و مبارزه با گسترش عقاید افراطی در اینترنت باید دستور کار دولت‌ها قرار بگیرد.

این مقام تصریح کرد: ایجاد برنامه‌های توسعه پایدار اقتصادی برای کشورهای آسیب‌پذیر با شغل رابطه مستقیم دارد تا جوانان بیکار به جنبش‌های تروریستی ملحق نشوند.  

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.