رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی نسبت به حذف از گردونه رقابت حمل و نقل بین‌المللی هشدار داد.

حذف خراسان رضوی از گردونه رقابت حمل و نقل بین‌المللی

به گزارش قدس آنلاین، احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی اظهار داشت: کشور ترکمنستان هم اکنون برای کامیون‌های ایرانی مشکل دیگری ایجاد کرده و آن هم اینکه در مرز سرخس تنها اجازه عبور ۳۰ کامیون به صورت روزانه را می‌دهد.

وی بیان کرد: هم اکنون تعداد زیادی از کامیون‌ها برای همین مشکلی که به وجود آمده به سمت مرز لطف آباد روانه شده‌اند و میزان توقف در مرز لطف آباد به ۷ الی ۸ روز رسیده است. رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی ادامه داد: اگر کسی بخواهد از مسیر سرخس استفاده کند، باید بین ۱۵ تا ۱۶ روز توقف در این مرز داشته باشد که خود این مسئله سبب از بین رفتن اعتماد صاحبان کالاها و شرکای خارجی می‌شود.

زمانیان خاطرنشان کرد: تاکنون وزارت خارجه هیچ گزارشی از اینکه رایزنی‌ها با کشور ترکمنستان به کجا رسیده به ذی‌نفعان این حوزه نداده و کشور ترکمنستان تاکنون ضربه‌های زیادی به صنعت حمل و نقل خارجی استان و کشور وارد کرده است.

وی افزود: ترکمنستان بیان کرده که تا زمان افتتاح پل جدید سرخس اجازه ورود بیش از ۳۰ کامیون در روز را نمی‌دهد و هنوز هم در این زمینه اقدام مثبتی به اطلاع افراد فعال در این بخش نرسیده  است.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر این مشکل هنوز هم عوارض بالایی که ترکمنستان برای عبور کامیون‌های ایرانی از خاک  این کشور می‌گیرد وجود داشته که قیمت تمام شده کالا را بالا برده و تمایل استفاده از ناوگان ایرانی را در صاحبان کالاهای ترانزیت از بین می‌برد و در ادامه این روند کشور ما به تدریج از گردونه رقابت حمل و نقل بین‌المللی حذف می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.