در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز بسیج سازندگی خراسان رضوی اقدامات متعددی در حوزه کشاورزی در حال شکل گیری است.

گردوی سالم و ارگانیک توسط بسیج سازندگی خراسان‌رضوی تولید انبوه می‌شود

به گزارش قدس انلاین ، بسیج جامعه مهندسین و بسیج سازندگی خراسان‌رضوی در سال‌های اخیر اقدامات متعددی را در حوزه‌هایی مانند محرومیت‌زدایی و سازندگی در دستور کار قرار داده‌اند و به صورت موازی و در کنار یکدیگر این فعالیت‌ها را پیش می‌برند.

از سوی دیگر در حوزه‌هایی مانند بهداشت و عمران و درمان و همچنین اقدامات فرهنگی تلاش‌های متعددی از سوی نهادهای مرتبط با سپاه و بسیج در استان خراسان رضوی صورت گرفته است که شاید کمتر دیده شده و یا شنیده شده است.

در سال‌های اخیر اما علاوه بر این شاهد هستیم که در حوزه‌هایی مانند کشاورزی و بهبود محصولات نیز اقدامات متعددی از سوی بسیج سازندگی و بسیج مهندسین خراسان‌رضوی در حال انجام است و اقدامات متعددی در این زمینه صورت گرفته و البته بازخوردهای بسیار مناسبی نیز داشته است.

کشاورزی یکی از ارکان مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و چه بسا اگر نیرو و انگیزه لازم در این حوزه وجود داشته باشد و زیرساخت‌ها نیز تقویت شود شاهد بهبود تولیدات داخلی باشیم و از سوی دیگر خودکفایی نیز در این زمینه صورت بگیرد.

در سال‌های اخیر اقدامات متعددی در چارچوب بسیج سازندگی و بسیج مهندسین خراسان‌رضوی در این قالب صورت گرفته و بازخوردهای بسیار مناسبی نیز در حوزه کشاورزی استان داشته است.

پیوند گردو در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز

عباس زیدانلو از کارشناسان حوزه بسیج مهندسین خراسان‌رضوی که در طرح بسیج همگام با کشاورز نیز فعال است در این زمینه می‌گوید: در حال حاضر در حال تهیه مستندی در زمینه پیوند گردو هستیم؛ فعالیت دیگری که صورت می‌دهیم این است که محلول پاشی باغات اطراف کلات را صورت می‌دهیم و در این زمینه بسیج مهندسین خراسان رضوی در حال همکاری است.

وی ادامه می‌دهد: در حوزه محصولات باغی و زراعی فعالیت‌های زیادی در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز در حال انجام است؛ امسال برای نخستین بار فعالیت پیوند گردو را در شهرستان کلات صورت دادیم و برای نخستین بار چند باغ پایلوت را انتخاب کرده و ژنتیک‌های برتر گردو را کشت کردیم که مقاوم در برابر سرما و آفات هستند و این ژنتیک‌های برتر هستند و درخت بذری هستند و پیوندی نیستند و اکنون نیز محصول گردو داده‌اند.

تولید محصول سالم و ارگانیک

زیدانلو بیان می‌کند: ژنتیک‌های برتر گردوهایی هستند که هر سال گردو می‌دهند و ما از اینها پیوندک تهیه کرده تا سایر درخت‌ها نیز هر سال گردو دهند و خوشبختانه اردیبهشت ماه امسال طرح ما به بار نشست و امسال اکثر درخت‌ها گردو داده‌اند و کشاورزان نیز بسیار خوشحال شده‌اند.

وی خاطرنشان می‌کند: پیوند روی درخت‌هایی که گردوی فاقد کیفیت هستند نیز صورت گرفته و در اردیبهشت ماه امسال شاهد گردوی باکیفیت بودیم که سرمای پائیزه و زمستانه نیز به آنها آسیب نمی‌زند. محلول پاشی باغات گردو استان را نیز صورت دادیم و مبارزه بیولوژیک را نیز در دستور کار دادیم و در این روش دیگر از سم استفاده نمی‌شود و محصول کاملا ارگانیک و سالم شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.