انفجار واحد مسکونی در شهرک شهید رجایی بدلیل عدم توجه مالکین به رعایت مسایل و نکات ایمنی و نشت گاز شهری رخ داده و قطعا حادثه ای سهوی و غیر عمد بوده است.

جزئیات دلایل انفجار خانه مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد

حسن جعفری، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین خراسان رضوی با اشاره به انفجار بامداد امروز در شهرک شهید رجایی مشهد اعلام کرد:این انفجار بدلیل عدم توجه مالکین به رعایت مسایل و نکات ایمنی و نشت گاز شهری رخ داده و قطعا حادثه ای سهوی و غیر عمد بوده است.

وی گفت: در ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح امروز گزارش حادثه به آتش نشانی صورت گرفت که از نزدیکترین ایستگاه تیمی به محل حادثه اعزام شد. اما با توجه به اینکه از طرف این تیم اعلام شد، سطح آوار و حجم نخاله ها بسیار زیاد است، ۱۰ اکیپ امدادی دیگر از ۱۰ ایستگاه و در مجموع حدود ۵۰ امدادگر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بدلیل بافت فرسوده و عرض بسیار کم کوچه محل انفجار به هیچ عنوان امکان حمل وسایل موتوری آتش نشانی بجز وسایل موتوری دستی مثل دستگاه برش و یا وسایل نگه دارنده نبوده است. به همین خاطر عملیات آوار برداری با سختی و مشکل بیشتری همراه بود.

آتشباد جعفری اعلام کرد: در محل حادثه ۶ نفر به صورت فوت شده و ۹ نفر به صورت مصدوم از زیر آوار خارج شدند و تحویل اورژانس گردیدند. متاسفانه ۴ نفر از این مصدومان بدلیل شدت جراحت وارده در بیمارستان فوت کردند که در مجموع آمار متوفیان حادثه به ۱۰ نفر رسید.    

وی عنوان کرد: سه منزل مسکونی که دو تا از آنها دو طبقه و یکی یک طبقه بوده و متراژ بسیار کمی داشته اند در این حادثه تخریب شده اند. این خانه ها بصورت غیر استاندارد و عدم رعایت نکات ایمنی ساخته شده بود و باطبع رعایت ضابطه های شهرسازی هم در آن انجام نشده بود. به همین دلیل هم در این مواقع حجم تخریب زیاد است.

وی ادامه داد: ۱۴ نفر از افراد حادثه دیده در یکی از این منازل دو طبقه کوچک ساکن بودند و دو نفر دیگر هم در خانه یک طبقه حضور داشتند. خوشبختانه در زمان حادثه خانه دو طبقه دیگر که تخریب شده است بدلیل پایان مدت اجاره تخلیه شده و فاقد سکنه بوده و هنوز خانواده دیگری در آنجا ساکن نشده بودند. به غیر از این منازل دو خانه دیگر هم که در مجاورت محل حادثه بوده اند کمی تخریب شده اند اما بدلیل دوری از منشا انفجار، هیچ صدمه ای به افراد ساکن در این منازل نرسیده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: در حال حاضر همکاران ما در حال بررسی بیشتر جزئیات حادثه هستند، اما چیزی که تاکنون مشخص و قطعی است اینست که نشت گاز شهری عامل اصلی این انفجار است و و کم توجهی و عدم رعایت نکات ایمنی توسط مالکین این منزل بر شدت این حادثه افزوده است. طبق گفته همسایه های محل حادثه دیده، موضوع نشت گاز در روزهای گذشته هم اتفاق افتاده بوده و همسایگان به مالکین اعلام کرده بودند، اما متاسفانه باز هم این موضوع مهم و بسیار خطرناک مورد توجه ساکنین قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.