رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: نظارت‌ها بر قیمت‌های بازار محسوس نیست و شاهد نوعی آشفتگی هستیم.

نظارت‌ نهادها بر قیمت‌ها محسوس نیست
به گزارش قدس انلاین ، حسین ابراهیمی اظهار داشت: به عنوان انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده اعتقاد ما بر این است که قیمت‌های کنونی هیچ کدام واقعی نیست و بازار نیاز به نظارت شدیدتر دارد.

وی بیان کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کالاهای اولویت‌های گروه 2 بازار باید توسط انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده تعیین قیمت شوند و افزایش قیمت‌ها باید براساس آنالیزهای موجود باشد که هم اکنون این گونه نیست و شاهد هستیم که هر کس هر قیمتی که مایل باشد را بر روی کالاهای خود می‌گذارد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده با اشاره به وضعیت آشفته‌ای که در بازار وجود دارد، اظهار داشت: توان کنترل و نظارت ما باید افزایش پیدا کند چرا که هم اکنون بسیار کم بوده و نهادهای نظارتی باید ضمن اطلاع از علل افزایش قیمت‌ها با آن مبارزه کنند.

ابراهیمی ادامه داد: هم اکنون یکی از مشکلات این است که قیمت درج شده روی کالاهای تولیدی داخل بدون علت بالا رفته که نهادهای نظارتی باید علت آن را جویا شوند و البته بخش زیادی از آنها بدون دخالت انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از برچسب قیمت روی کالاها در برخی از موارد نیز در حد خرده‌فروشی قیمت‌ها بیش از برچسب درج شده روی کالاها به فروش می‌رسند که باید در این حوزه نیز اقداماتی را در دستور کار قرار داد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و ادارات تابعه در استان‌ها وظیفه نظارت بر بازار را دارند که معمولا با اتحادیه‌های صنفی در این زمینه همراهی دارند اما باید دانست که توان نظارتی آنها به حدی نبوده که بتواند وضعیت آشفته فعلی را مهار کند.

منبع : تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.