دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت: در پی نارضایتی های مردمی از تخریب ارتفاعات جنوبی مشهد جهت احداث کمربند جنوبی و در راستای صیانت ازحقوق عامه موضوع در دستورکار شورای حفظ حقوق بیت المال استان خراسان رضوی قرار گرفته است و دادستان محترم کل کشور پیگیر این موضوع نیستند.

پیگیری موضوع کمربند جنوبی مشهد توسط دادستان کل کشور صحت ندارد

 قاضی صادقی  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی درگفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: با توجه به تخریب طبیعت در ارتفاعات جنوبی مشهد و از بین بردن چشمه‌ها و آبراهه‌ها که در منطقه کاملاً مشهود است، در بین مردم و سمنهای محیط زیستی نارضایتی های گسترده ای ایجاد شدبر همین اساس و با توجه به مطالبه مردمی و در راستای حفظ حقوق عامه دستگاه قضایی به موضوع ورود پیدا کرد.
ایم مقام قضایی تصریح کرد: با استناد به گزارش های ارائه شده از سوی سازمان بازرسی استان و دیگر دستگاه‌های مسئول، در نهایت برابر تصمیم شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، ادامه فعالیت پروژه کمربند جنوبی با کاربری ترافیکی و حمل‌ونقلی متوقف شد.
باتوجه به همین اتفاقات امیدواریم بزودی شاهد تغییر کاربری این پروژه و تبدیل آن به بزرگترین پارک جنگلی مشهد با امکانات تفریحی باشیم.
وی در خصوص اینکه آیا موضوع کمربند جنوبی مشهد توسط دادستان کل کشور در حال پیگیری است هم عنوان کرد: مدتی قبل استانداری خراسان رضوی پیرو درخواست رئیس شورای شهر مشهد فقط مکاتبه با دادستانی کل کشور داشته اند. در این زمینه هم دادستانی مرکز استان پاسخ لازم به همراه دلایل ورود شورای حفظ حقوق بیت المال استان خراسان رضوی را به طور مبسوط به مرجع مذکور منعکس کرد.
دادستان مشهد در پاسخ به این سوال که آیا پروژه کمربنده جنوبی ۸۰ درصد پیشرفت داشته است هم اظهار داشت: برخی از مسئولان شهری اظهار کردند که چرا جلوی این پروژه از ابتدا گرفته نشد، این در حالی است که دستگاه قضایی و سایر دستگاههای متولی به موقوع به موضوع ورود پیدا کردند، ولی برخی دستگاه های اجرایی در زمان بررسی مستندات پروژه متاسفانه بدون رعایت ضوابط راهسازی، به سرعت نسبت به آسفالت قسمتی از پروژه اقدام کردند تا در رسانه ها به شهروندان القاء کنندکه این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ولی حقیقت اینگونه نیست.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.