۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 616197

طی یک اقدم هماهنگ و مشترک بین سپاه ناحیه حرمشهد، معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی، محموله عظیم چای غیر قابل مصرف در مشهد کشف و توقیف شد.

کشف ۱۰۰ تن چای غیر قابل مصرف درمشهد

به گزارش قدس انلاین ؛ مهدی مقدسی کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در تشریح کشف محموله عظیم چای های بی کیفیت  گفت: چند روز پیش نیرو های اطلاعات و عملیات سپاه ناحیه حر مشهد موضوع احتکار حجم عظیم چای را در محدوده جاده سیمان به این معاونت اطلاع دادند. باتوجه به کار دقیق و شبانه روزی که نیروهای بسیج در محل صورت داده بودند مشخص شد که هر لحظه امکان دارد مالک بار محموله را از محل خارج کند.
کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: باتوجه به مستندات موجود، همراه با عوامل سپاه ناحیه حر مشهد به محل مراجعه شد که پس از ورود به انبار مذکور مشخص گردید تعداد زیادی کیسه های چای روی هم چیده و در محل دپو شده است.
مهدی مقدسی بیان داشت: به سرعت کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت محتویات کیسه ها را مورد بررسی قرار دادند که در پی این اقدام معلوم شد کیسه ها مملو از چای های بی کیفیت است.
در پایان بازرسی همچنین مشخص شد حدود ۱۰۰ تن چای در انبار حاشیه شهر دپو شده است. پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدم که احتمال تقلب پر رنگ تر از احتکار است. بر همین اساس حدود ۱۶ نمونه از محموله عظیم چای برداشته شد تا کارشناساسی بیشتر روی محموله صورت پذیرد. از سوی دیگر هم محموله در محل توقیف شد.

کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در ادامه روی تعدادی از نمونه های اخذ شده کار کارشناسی صورت گرفت و پس از آن اعلام شدکه محموله مذکور به هیچ عنوان قابلیت مصرف انسانی ندارد و این احتمال وجود دارد که محموله مکشوفه با برخی نمونه های چای درجه دو و... مخلوط شود و راهی بازار شود.
از سوی دیگر هم برخی ادعا ها از سوی مالک مبنی بر صادرات محموله وجود دارد که موضوع در حال بررسی است، هرچند مصرف محموله بی کیفیت که ظاهر آن هم گویای بسیاری از ناگفته ها است، در آن سوی مرز ها هم بعید به نظر می رسد.
وی ادامه داد: با اعلام نظر کارشناسی و مشخص شدن عدم کیفیت چای های مذکور، پرونده ای بالغ بر ۳۶۰ میلیون تومان و تحت عنوان تقلب برای عامل دپوی محموله تنظیم و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
درحالی که پرونده تخلف مذکور به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است، اما تحقیقات ما برای کشف دیگر زوایای ماجرا و روشن شدن محل های احتمالی عرضه این نوع چای بی کیفیت در دستور کار قرار دارد. درصورتی که کارشناسان ما در سطح بازار نمونه های از محموله را کشف کنند به سرعت نسبت به توقیف آن نیز اقدام خواهند کرد.
در ادامه سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد هم در این رابطه گفت: سه شنبه گذشته از سوی نیرو های عمل کننده ای که محل دپوی محموله ۱۰۰ تنی چای را شناسایی کرده بودند، اطلاعاتی به دست ما رسید که عامل دپوی محموله عظیم چای قصد دارد محموله را از انبار خارج کند، این درحالی بود که چای ها در محل و توسط معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توقیف شده شده بود.
این مقام قضایی در حالی که از رصد های ۲۴ ساعت عوامل سپاه ناحیه حرمشهد در محل برای جلوگیری از انتقال محموله عظیم چای های بی کیفیت قدردانی کرد، ادامه داد: باتوجه به این موضوعات از ماموران اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی استان خواسته شد به سرعت در محل حاضر شوند و موضوع را بررسی و در صورت نیاز محل را پلمب کنند که همین اقدام هم صورت گرفت و محل پلمب گردید.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.