عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت:کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع قیمت خودروها ورود پیدا خواهدکرد.

مردم فعلا خودرو نخرند/دلال ها در بازار قیمت ها را افزایش می دهند

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفتگوبا قدس آنلاین گفت: تعادل بین عرضه و تقاضای خودرو از بین رفته است و این موضوع باعث شده است که یک التهاب قیمتی در بازار این کالا اتفاق بیفتد.

حمید گرمابی افزود: خودروسازان به دلایلی همچون عدم دسترسی به برخی قطعات و لوازم، تولید خود را کاهش داده اند و در مقابل نیز متاسفانه شرایط به گونه ای شده است که مردم به خودرو به عنوان یک روش سرمایه گذاری نگاه می کنند و این باعث شده است که عطش و تقاضای بیشتری برای خودرو نسبت به سال های گذشته از سوی انها رخ دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: این کمیسیون در اولین جلسه خود به موضوع قیمت خودرو ورود پیدا خواهد کرد و نسبت به اصلاح قیمت ها پیشنهاد های خود را عرضه و در صورت نیاز از وزیر صنعت و معدن درخواست خواهد کرد که جهت پاسخگویی به روند افزایش قیمت های فعلی خودرو دربازار در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر شود.

گرمابی با بیان اینکه خودروسازان دلال هایی را برای افزایش قیمت خودرو در بازار بکار گرفته اند ، تصریح کرد: خودروسازان ادعا دارند که به دلیل افزایش تحریم ها و نوسانات در نرخ ارز ، در تهیه برخی لوازم و قطعات دچار مشکل شده اند و به ناچار باید قیمت ها را افزایش دهند اما دولت و مجلس هیچ گونه مجوز افزایش قیمتی را به انها تاکنون نداده است و حتی مجلس به دنبال راهکاری است که قیمت ها را به وضعیت تعادل و منطقی سوق دهد.

وی ادامه داد: اینکه در عرض چند دقیقه چند هزار نفر برای خرید خودرو ثبت نام کنند جای سوال و تامل دارد  از این رو از مراجع قضایی و بازرسی انتظار می رود با سودجویان در این بازار برخورد قاطع و محکمی داشته باشند تا حقوق مردم بیش از این تضییع نگردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.