خراسان رضوی با پرداخت 203 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در پنج ماه اخیر رتبه نخست کشور را در این زمینه به دست آورد

661طرح در خراسان رضوی تسهیلات روستایی دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: در پنج ماه اخیر به ۶۶۱ طرح ۶۶۱ طرح در خراسان رضوی تسهیلات روستایی دریافت کردنددر این زمینه تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد هزار و ۵۳ شغل شده است.

علی آبیلی افزود: تسهیلات ارائه شده امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد بیشتر شده است. وی گفت: در پنج ماه اخیر یکصد صندوق روستایی با سه هزار و ۱۳ عضو در ۹۸ روستای استان برای بانوان در زمینه های کشاورزی، پوشاک، صنایع دستی، قالی بافی و دامداری تاسیس شده است که با ایجاد این صندوقها بانوان می توانند با مقدار اندکی سرمایه، تسهیلات دریافت کنند و به کسب و کار خود توسعه دهند.

وی گفت: امسال همچنین موضوع هر روستا یک محصول در سه روستای استان دنبال می شود که در این راستا جواهر سازی در روستای 'پیوه ژن' از توابع احمدآباد مشهد پیگیری می شود و در این زمینه ایجاد ۴۴ کارگاه و تکمیل زنجیره های تامین، تولید و توزیع کالا با ایجاد کارگاههای مختلف، طراحی، ساخت، ‌ تعمیرات و بسته بندی جواهر با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

آبیلی ادامه داد: روستای بسک تربت حیدریه نیز در زمینه ابریشم کشی مورد توجه قرار گرفته که چهار میلیارد ریال هم در این روستا هزینه می ‌شود و روستای تقی آباد فریمان هم برای احداث گلخانه کوچک مقیاس با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در نظر است که به هر گلخانه ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات داده می شود.

وی گفت: در اجرای طرح 'روستای بدون بیکار' نیز به روستای گیامی ۲ میلیارد ریال اختصاص یافته که این طرح از پارسال در این روستا آغاز شده و نقش مهمی در کاهش مهاجرت و اشتغال روستائیان داشته است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.