ویژه برنامه‌های «فصل همدلی» که از عید قربان در مشهد مقدس شروع شده، تا عید سعید غدیر ادامه خواهد داشت.

شرکت مشهدی‌ها در ۲۶۰ ویژه برنامه فرهنگی طی دهه ولایت/ تداوم جشن فصل همدلی از عید قربان تا عید غدیردر مشهد

به گزارش قدس آنلاین،  ویژه‌برنامه‌های گسترده، آیین‌های ویژه جشن و شادمانی و بیش از ۲۶۰ برنامه‌های متنوع فرهنگی و خانوادگی با حضور شهروندان و زائران در تمامی فرهنگسراها، مراکز فرهنگی، بوستان‌های بزرگ و کوچه و خیابان شهر مشهد برنامه‌ریزی شده که با عید قربان شروع شده است و تا عید سعید غدیر در مشهد مقدس تداوم خواهد یافت.
به این منظور در ۶ بوستان زیتون، نصرت، وفا، چهل بازه، بهار و وحدت شاهد برگزاری آیین‌های جشن و سرور از ساعت ۲۰:۳۰ هستیم و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در آن به اجرا درخواهد آمد. همچنین در بوستان ریحانه دو جشن ویژه بانوان برگزار خواهد شد.
*جشن‌ها در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی
ویژه برنامه‌های فرهنگی نیز در فرهنگسراهای قرآن و عترت، فناوری و رسانه، سلامت، امت واحده، امر به معروف، حجاب، شهرزیبا و ایمن، خادم‌الشریعه، غدیر، خانواده، ترافیک، بهشت، پایداری، انقلاب اسلامی، کودک و آینده، انتظار و مراکز فرهنگی رسالت، بهرمان و الهیه در دست برگزاری است و از ساعت ۲۰.۳۰ هر شب آغاز می‌شود.
رویدادهایی همچون کتابت خطبه غدیر، گذر هنر، اکران فیلم، مسابقه دومینو خانوادگی، جشنواره پرواز بادبادک‌ها، جشنواره بازی‌های بومی و محلی و جشنواره کیک، شیرینی و غذای سالم در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی سطح شهر در دست برگزاری است.
در همین ایام، خیابان‌های مشهد مقدس با بیش از۳۵۰ هزار متر شمسه‌های پارچه‌ای، ریسه‌های رنگی، آویز، پرچم و بیرق آذین‌بندی شده است تا جلوه های زیبایی محیط را در این ایام دو چندان کند.
*تدارک معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق مشهد
در کنار این ویژه برنامه‌ها، برپایی نمایشگاه فرهنگی گذر هنر در بوستان جامی واقع در بولوار سجاد، حامدجنوبی و ایستگاه مشارکتی رهپویان غدیر در میدان صاحب الزمان(عج) بخشی از برنامه‌هایی است که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه یک شهرداری مشهد از چهارم شهریور ماه اجرایی می گردد.
همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۲ مشهد نیز از چهارم شهریورماه ویژه برنامه جشنواره لبخند را تدارک دیده است و معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۳ نیز شمیم غدیر را از ششم تا هشتم شهریورماه برنامه‌ریزی کرده است. معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۴ مشهد میزبان شهروندان مشهدی در نمایشگاه ازدواج ساده و صنایع دستی و دستاوردهای ملل است که طی این ۱۰ شب دهه ولایت از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بازار ملل در دست اجرا است.
معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ مشهد برگزار کننده جشن بزرگ غدیر است که در ۳ شب متوالی از ششم تا هشتم شهریورماه اجرایی خواهد شد.
معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۶ مشهد میزبان مشهدی‌ها در ایستگاه فرهنگی است که در سلسله جشن‌های فصل همدلی طی ۱۰ شب دهه ولایت در بوستان نصرت جنب فرهنگسرای سلامت در حال برگزاری است.
معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۷ مشهد نیز برنامه‌ای برای طول دهه کرامت در نظر گرفته و با برگزاری جشنواره مهر غدیر و جشن عیدقربان تعامل خوبی با مجتمع فرهنگی امیرالمومنین دارد.
معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۹ مشهد جشنواره غدیر تا قربان را از ساعت ۲۰:۳۰ در بوستان وفا تدارک دیده است و معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۰ مشهد نیز در دهه ولایت پیاده‌راه امید و مهربانی را در چهارراه مخابرات کلید زده است.
معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۱ مشهد میزبان جشن‌های شاد در بوستان چهل بازه است که در دهه ولایت در دست برگزاری است.
معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۲ نیز نقش مشارکتی را ایفا می‌کند و در مراسم فرهنگی که در اماکن عمومی برپا می‌شود، حضور دارد. در نهایت نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ثامن نیز برگزار کننده جشنواره قربان تا غدیر است که در بوستان شهید فهمیده در دست برگزاری است ... همچنین بازارچه مشاغل قدیمی در خیابان نواب صفوی پذیرای شهروندان و زائران است. ضمن اینکه پاتوق‌های سرود از ساعت ۱۸ مقابل مجتمع‌های تجاری بزرگ در این منطقه برپا است.
رویداد فرهنگی گردشگری قم در مشهدالرضا(ع)
گفتنی است، رویداد فرهنگی گردشگری قم در مشهدالرضا(ع) نیز عنوان دیگر ویژه برنامه این دهه مبارک است که در آن محصولات فرهنگی، صنایع دستی و سوغات قم به نمایش در می‌آید و پخش مستقیم دعای توسل از جمکران نیز صورت می‌گیرد. این نمایشگاه دارای ۵۰ غرفه است که از سوم تا دهم شهریوماه در بوستان کوهسنگی برگزار می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.