مدیر کل نوسازی و توسعه تجهیز استان خراسان رضوی گفت: اداره کل توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی ۱۴۲ پروژه با ۷۲۱ کلاس درس و ۸۳ هزار متر مربع فضای آموزشی ایجاد کرده است که در سال تحصیلی جدید به فضاهای آموزش و پرورش استان اضافه می‌شود.

۷۲۱ کلاس به فضای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اضافه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین پور گفت: این مدارس شامل فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی است که برای ساخت و تجهیز آن  ۸۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی صرف شده که حدود ۶۰ درصد آن با کمک خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی ساخته شده است.

وی با اشاره به مکان یابی برای ساخت مدارس افزود: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی شاخصه‌هایی ازجمله تراکم و سرانه وجود دارد که بر اساس توضیع اعتبارات آن، بطور صحیح مکان یابی می‌شود.

مدیر کل نوسازی و توسعه تجهیز استان خراسان رضوی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد از اعتبارات صرف خرید تجهیزات برای مدارس نوسازی شده است که از جمله این تجهیزات میز، نیمکت، لوازم اداری، آزمایشگاه و کتابخانه می‌باشد.

حسین پور با اشاره به هوشمند سازی مدارس گفت: به دلیل وجود محدودیت در اعتبارات نتوانسته ایم تمام مدارس را هوشمند سازی کنیم، ولی برنامه داریم در آینده تمام مدارسی که نوساز و در حال نوسازی داریم را هوشمندسازی کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد مدارس استان فرسوده اند افزود: مدارس فرسوده باید بوسیله‌ی اعتبارات ملی که در دست داریم تخریب و نوسازی شود که تاکنون بر اساس اولویت‌ها تعداد زیادی مدارس نوسازی شدند و در آینده هم بقیه مدارس را نوسازی می‌کنیم.

مدیر کل نوسازی و توسعه تجهیز استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بیشترین مشارکت‌های مردمی را دارد، ادامه داد: فرصت و قابلیت خوبی که در استان داریم، مشارکت خیرین و مردم در ایجاد فضا و تجهیزات است.

حسین پور با بیان اینکه خیرین بازوی پرتوانی در ایجاد فضای آموزش و پرورش هستند، گفت: خیرین حداقل هرسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در جشنواره‌های مختلف، تعهد به پرداخت می‌دهند.

وی افزود: شهرستان‌هایی که جمعیت کمتری دارند وضعیت فضای آموزشی بهتری دارند، ولی مناطقی که جمعیت بالایی دارند کلاس‌ها با تراکم بالا و سرانه پایین می باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.