یک رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که دولت واشنگتن مجموعه تدابیری در اوایل ماه آینده میلادی برای لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی اتخاذ خواهد کرد که بر مبنای آن، شمار این آوارگان فقط ۵۰۰ هزار نفر است.

 دولت ترامپ گام‌هایی برای لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی برمی‌دارد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، کانال دوم تلویزیون اسرائیل، شنبه‌شب اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در نظر دارد اوایل ماه آینده میلادی تدابیری را با هدف لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینیان اتخاذ و اعلام کند.

این منبع عبری‌زبان تصریح کرد دولت آمریکا «اعلام خواهد کرد که شمار آوارگان فلسطینی فقط ۵۰۰ هزار نفر است نه ۵ میلیون، که سازمان کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی( آنروا) می‌گوید».

این شبکه تلویزیونی افزود، دولت ترامپ مجموعه تدابیری در این چارچوب، که مشتمل بر توقف کامل کمک به آنروا در برخی مناطق، و ایجاد فرمول جدید قانونی درباره آوارگان فلسطینی است، اتخاذ خواهد کرد. بر این اساس، پسران صفت «آواره» از اجداد و پدران را به ارث نخواهند برد.

طبق این گزارش، این تدابیر در هفته آینده وارد مرحله اجرایی می‌شود و در این میان، برخی مسئولان اسرائیلی که از این تدابیر مطلع شده‌اند آن را «تاریخی» توصیف کرده‌اند.

کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد این تدابیر در وهله نخست آنروا را هدف قرار می‌دهد و مسئولیت آوارگان فلسطینی را به تشکیلات خودگردان فلسطین محول می‌کند.

این شبکه تلویزیونی اضافه کرد که دولت ترامپ در حال تلاش برای تغییر دادن عنوان فعلی آنروا است.

دولت آمریکا همچنین بر توقف کامل حمایت‌ها از این نهاد بین‌المللی در کرانه باختری اقدام خواهد کرد.

آنروا در سال ۱۹۴۹ به دنبال بیرون رانده شدن صدها هزار فلسطینی از سرزمینشان پس از جنگ سال ۱۹۴۸ رژیم صهیونیستی تاسیس شد.

بر اساس آمارهای منابع رسمی فلسطینی، شمار آوارگان فلسطینی در داخل فلسطین و خارج از آن حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دو روز پیش به نقل از یک مقام در وزارت خارجه آمریکا، گزارش داد واشنگتن در پرداخت ۲۰۰  میلیون دلار کمک اقتصادی که قرار بود برای طرح‌هایی در غزه و کرانه باختری هزینه شود بازنگری کرده، و این مبلغ را برای اجرای طرح‌هایی در مکان دیگر اختصاص داده است.

اوایل ماه جاری میلادی نیز نشریه «فارین پالسی» نوشت که دولت واشنگتن، با پشتیبانی «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ و نیز برخی نمایندگان در کنگره بر روی طرحی برای حذف قضیه آوارگان فلسطینی و توقف فعالیت‌های آنروا، کار می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.