دایره اوقاف اسلامی و امور مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد که این حرم شریف با مساحت ۱۴۴ دونمی خود که تمامی خیابان های منتهی به آنرا در بر می گیرد، یک مسجد اسلامی و بخش اصیلی از عقیده هر مسلمانی است و قابل تقسم و مشارکت نیست، بلکه ملکی کاملا مختص مسلمانان است که هیچ کس در آن شریک نیست.

مسجد الاقصی بخش اصیل عقیده هر مسلمانی است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در بیانیه صادره از سوی دایره اوقاف آمده است که مسجد الاقصی تحت سلطه هیچ کدام از قوانین کره خاکی نیست و دادگاه رژیم صهیونیستی هم حق صدور هیچ حکمی درباره آنرا ندارد و تنها قانون الهی می تواند در این مسجد اجرا شود و اقصی همواره یک مسجد کاملا اسلامی خواهد ماند تا اینکه زمین الهی به میراث دار اصلی آن؛ یعنی خداوند بازگردد.

این نهاد همچنین نسبت به اتخاذ هر گونه تصمیمی که باعث حذف مسجد الاقصی شود و نیز نسبت به تبعات اقدامات گروه های تندروی یهودی که سعی در دامن زدن به جنگ دینی در منطقه را دارند و با حمایت عناصر پلیس صهیونیستی و سیاستمداران این رژیم، تجاوزات متعددی علیه این مسجد مرتکب می شوند، هشدار داد.

اوقاف اسلامی خاطر نشان کرد که تصویب اقامه هر گونه نماز و آیین عبادی برای غیر مسلمانان در مسجد الاقصی و تغییر وضعیت تاریخی، دینی و حقوقی حاکم بر آن در مرحله قبل و بعد از سال ۱۹۶۷ تجاوز آشکار علیه اسلام و مسلمانان در سراسر جهان و تعدی به قیمومیت تاریخی کشور اردن و حق سرپرستی ملک عبد الله دوم بر مقدسات اسلامی و مسیحی قدس و نیز نقض معاهده صلح اردن و رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

این نهاد همچنین به تمامی طرف ها نسبت به تغییر هر مساله مرتبط با مسجد الاقصی و قدس شریف هشدار داد و اع لام کرد که تبعات چنین تصمیم هایی بر عهده عاملان اتخاذ آن خواهد بود و هیچ کس از عواقب چنین کاری خبر ندارد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.