ائتلاف سعودی - آمریکایی یک کشتی دیگر حامل مشتقات نفتی را در مسیر بندر «الحدیدة» یمن توقیف کرد.

ائتلاف عربستان یک کشتی دیگر حامل مشتقات نفتی برای یمن را توقیف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، یک منبع آگاه در بندر «الحدیدة» یمن اعلام کرد که نیروهای ائتلاف سعودی، یک کشتی حامل مشتقات نفتی را که در حال حرکت به سوی این بندر بود، توقیف کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، این منبع در ادامه، اقدام عربستان سعودی در توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی در مسیر بندر الحدیدة را که به منظور رفع نیازهای ملت یمن عازم این مقصدند، محکوم کرد و گفت که این اقدام در راستای به زانو درآوردن ملت یمن پس از شکست‌های بزرگ این ائتلاف در جبهه‌های نبرد یمن است.

وی سازمان ملل را به دلیل صرفا نظاره‌گر بودن در قبال تحولات یمن و نیز ائتلاف سعودی - آمریکایی را مسئول قانونی پیامدهای توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی دانست و گفت که این اقدام خسارت زیادی به ملت یمن که شاهد شنیع‌ترین جنایات و تحریم‌ها طی نزدیک به چهار سال گذشته بوده، وارد می‌کند.

عربستان سعودی نزدیک به چهار سال است که با تشکیل ائتلافی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن حملات گسترده هوایی به شهرهای مختلف یمن، از رسیدن موادغذایی ، دارو و سایر نیازهای مردم به شهرهای مختلف این کشور جلوگیری می‌کند. 

تاکنون بارها، ائتلاف سعودی، کشتی های حامل مشتقات نفتی را در دریا متوقف کرده و مانع ادامه راه آنان برای تخلیه فرآورده های نفتی در بندر الحدیدة شده است این در حالی است که این اقدام کاملا مخالف  قوانین، توافقنامه ها و مقررات بین المللی و اصول انسانی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.