وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های کمک آموزشی و برگزاری آزمون‌ها در دوره ابتدایی ضرورتی ندارد و باید جمع شود و این یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش است که با جدیت دنبال می‌شود.

کتب کمکی و آزمون‌ها از دوره ابتدایی و متوسطه اول برچیده می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردها و عملکرد یک‌ساله وزارت آموزش و پرورش که در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد، اظهار کرد: کتاب‌های کمک آموزشی و برگزاری آزمون‌ها در دوره ابتدایی ضرورتی ندارد و باید جمع شود و این یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش است که با جدیت دنبال می‌شود. 

وی ادامه داد: در دوره متوسطه دوم که با کنکور مواجه هستیم چاره ای نداریم و این آزمون‌ها و کتب کمکی کماکان وجود دارند.

بطحایی با بیان اینکه بحث ما درباره دوره آموزش عمومی و ابتدایی است، گفت: صدا و سیما هم پیگیری می‌کند تا کتب کمکی و آزمون های مرسوم که به نظام آموزشی صدمه زده در دوره ابتدایی و متوسطه اول برچیده شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود آنکه هنوز کتب درسی دوازدهم وارد بازار نشده است، کتب کمک آموزشز این پایه عرضه می‌شود، افزود: این کتب مورد تأیید ما نیست اما استفاده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این خغ دستور داده ام که ریشه یابی کنند که چگونه کتب درسی پایه دوازدهم قبل از ورود بازار کتب کمک درسی آن عرضه شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.