مدیرکل صنایع غذایی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تلاش می کنیم مواد اولیه بسته بندی به اندازه کافی در کشور موجود باشد.

تلاش برای تامین مواد اولیه صنایع بسته بندی در کشور

به گزارش قدس انلاین ، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از خطوط تولیدی چند شرکت در مشهد اظهارکرد: دولت ۲۵ قلم کالا از جمله روغن نباتی ، مواد پروتئینی و حبوبات را مشمول دریافت ارز با نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است و متعهد است که قیمت آنها را در دامنه مشخصی تنظیم کرده و با نرخ مشخص به فروش برسد.

وی افزود: در این میان بسته بندی صنایع غذایی در قیمت تمام شده محصولات نهایی نقش مهمی  دارد و هرچه میزان وابستگی مواد اولیه بسته بندی به واردات و قیمت جهانی بیشتر باشد قیمت بسته بندی و به طبع قیمت تمام شده محصول بیشتر خواهد شد.

مدیرکل صنایع غذایی وزارت صنعت،معدن و تجارت خاطرنشان کرد: موجود بودن مواد اولیه برای بسته بندی بسیار مهم است  زیرا مواد اولیه بسته بندی برای صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی  نقش عمده ای در سبد مصرفی خانوار دارند. 

صادقی نیارکی گفت:به اندازه کافی در کشور موجود باشد گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش می کنیم مواد اولیه بسته بندی به اندازه کافی صرفنظر از نرخ ارز وجود داشته باشد  تا مشکل کمتری در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: جلساتی  برای تامین مواد اولیه بسته بندی با واحد های صنعتی نظیر پلی اتیلن  داشته ایم  و در خصوص تامین ورق ها و قوطی مورد مصرف در صنایع بسته بندی جلساتی با شرکت های تامین کننده و بالادست نظیر فولاد مبارکه برگزار شده است.

مدیرکل صنایع غذایی وزارت صنعت،معدن و تجارت بیان کرد: طبق اعلام وزیر صنعتمواد اولیه سلولزی ممنوعیت صادارات دارند تا میزان دسترسی واحدهای تولیدی به  مواد اولیه سلولزی بسته بندی  افزایش یابد.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.