دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: در تیرماه سال گذشته 32 هزار نفر در خراسان رضوی در انتظار دریافت وام ازدواج بودند که با تلاش بانک‌ها در تیرماه سال جاری به 12 هزار نفر کاهش‌ یافته است.

۱۲ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج در خراسان رضوی
به گزارش قدس انلاین ، حسن مونسان  با اشاره به سیاست‌های سیستم بانکی خراسان رضوی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی؛ گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و نام‌گذاری شعار سال به‌عنوان سال حمایت از تولید داخلی تکالیف و اهداف بانک‌ها در این محور طراحی‌ شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی افزود: در راستای فعال‌سازی واحدهای تولیدی، برای تکمیل واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای نیازمند به نقدینگی و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال‌زایی بسته‌های حمایتی متعددی ابلاغ‌ شده است.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی برای استفاده از بسته‌های حمایتی از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

مونسان بیان کرد: در بخش صنعت، کشاورزی، معادن، خدماتی و غیره بانک‌ها بسته‌های حمایتی خوبی را ارائه می‌دهند و بانک‌ها با وجود مشکلات واحدهای تولیدی توانسته‌اند، خدمات خوبی را ارائه دهند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی رویکرد شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی را حمایت قاطعانه از واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی موضوع سرمایه در گردش است تا هزینه‌های جاری و خرید مواد اولیه را خود را انجام دهند.

وی افزود: طی سال جاری حدود 72 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های خراسان رضوی به متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت‌ شده که از این میزان 13 هزار میلیارد ریال در شبکه بانکی استان تسهیلات جدید بوده است.

مونسان بیان کرد: در سال جاری مصارف منابع حدود پنج درصد نسبت به سال گذشته در خراسان رضوی افزایش‌ یافته که تعامل بانک‌های استان برای فعالان اقتصادی را نشان می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی تأکید کرد: همچنین خدمات اجتماعی همانند وام ازدواج، کمک به اقشار ضعیف و کم‌درآمد، اشتغال‌زایی روستایی و غیره برنامه‌های متعددی در دستور کار شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی است.

وی یادآور شد: در تیرماه سال گذشته 32 هزار نفر در خراسان رضوی در انتظار دریافت وام ازدواج بودند که با تلاش بانک‌ها در تیرماه سال جاری به 12 هزار نفر کاهش‌ یافته است.

منبع : فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.