سرپرست هیات والیبال خراسان رضوی گفت: میادین ورزشی بسیاری در دستگاه‌های خصوصی و دولتی وجود دارد، در حالی‌که اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی نیز نمی‌تواند استفاده مفیدی از این میادین ورزشی داشته باشد، این ساختار باید از پایه اصلاح شود تا هیات‌های ورزشی فعال شوند.

ساختار هیات والیبال باید از پایه اصلاح شود
 
به گزارش قدس انلاین ، مهدی نکویی در خصوص برنامه‌های پیش‌رو در هیات والیبال خراسان رضوی عنوان کرد: سعی داریم از جامعه والیبال استان که شامل پیشکسوتان، داوران، مربیان و تمامی فعالین این عرصه است، در حوزه‌های مختلف به‌طور داوطلب استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ساختار جامعه ورزش ما ساختار نادرستی است، عنوان کرد: طی مشاهداتی که در دوران حرفه‌ای ورزشی‌ام داشته‌ام به این نتیجه رسیدم که تمام انرژی فعالین عرصه ورزشی صرف درگیری‌ها و مخالفت با یکدیگر می‌شود. تغییر این فرهنگ نامناسب در هیات والیبال را در اولین فرصت ممکن در دستور کار قرار دادیم. از تمامی افراد فعال در هیات والیبال استان دعوت می‌کنم که از ظرفیت افراد مشتاق در خصوص این رشته ورزشی استفاده کامل به عمل آید.
سرپرست هیات والیبال خراسان رضوی با بیان اینکه بایستی ساختار هیات والیبال از پایه اصلاح شود، افزود: مشکل اساسی ما در مسائل ارتباطی، فرهنگی و اخلاقی است. میادین ورزشی بسیاری در دستگاه‌های خصوصی و دولتی وجود دارد، در حالی‌که اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی نیز نمی‌تواند استفاده مفیدی از این میادین ورزشی داشته باشد. این ساختار باید از پایه اصلاح شود تا هیات‌های ورزشی شکلی قانونی و فعال پیدا کنند.
نکویی عنوان کرد: در این راستا قصد داریم تمامی کانون‌های ورزشی، مربیان و ورزشکاران والیبال را به خوبی شناسایی و فعالیت تمامی این افراد به صورت ماهیانه ثبت کرده و در نهایت استعدادهای برتر را شناسایی کنیم.
وی در خصوص حوزه فعالیت داوران و مربیان، تاکید کرد: در حوزه مربیان و داوران بایستی تغیرات اساسی ایجاد شود، به طوری که باید در این زمینه از جوانان بیشتر استفاده شود. این عمل به این معنا نیست که از افراد باتجربه استفاده نخواهدشد، بلکه از افراد با تجربه و پیشکسوت در عرصه‌های دیگر از جمله مدیریت در زمینه‌های مختلف هیات والیبال استفاده خواهد شد.
نکویی افزود: اعتقاد من بر این بوده که نیروهای جوان دارای انرژی سرشاری هستند، همچنین جوانان به‌واسطه انرژی بالایی که دارند از خلاقیت بیشتری برخوردارند. از همین‌رو توانایی ایجاد طرح‌ها و حرکت‌های نو و به‌روز دارند.
سرپرست هیات والیبال با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات، یک نیروی محرکه محسوب می‌شود، عنوان کرد: اعتقاد من بر این است که اگر مسابقه‌ای وجود نداشته باشد ورزش معنای چندانی نخواهد داشت، لذا قطعا برنامه‌های هیات جهت برگزاری مسابقات برای نیمه دوم سال تنظیم خواهدشد. همچنین مسابقات در رده‌های سنی مختلف استان برگزار خواهدشد. در مسابقات رده‌های سنی مختلف کشور ازجمله نوجونان و جوانان حتما شرکت خواهیم کرد.
نکویی ادامه داد: برای حضور در سوپرلیگ به اسپانسر نیاز داریم، عقیده من بر این بوده قبل از اینکه به دنبال اسپانسر برای تیم باشیم بایستی به دنبال ورزشکار باشیم. به طوری که ورزشکار استانی را به سطحی برسانیم که در رده تیم‌های ملی قرار بگیرند، همچنین تیم استان بایستی از افراد خود استان تشکیل شود نه اینکه بازیکن از جای‌دیگر بخریم تا در استان خراسان رضوی مشغول فعالیت شوند. از این جهت اعتقاد من بر این است که ورزشکاران استانی در تمرین‌ها باید به سطحی برسند که بتوانند در لیگ‌های کشور شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه تیم بانوان استان بسیار فعال است، افزود: باتوجه به اینکه ورزش برای انسان‌ها امری ضروری است ما در ورزش بانوان بیش از وضعیت موجود، توانایی داریم. برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی در زمینه ورزش بانوان داریم.
سرپرست هیات والیبال خراسان رضوی با اشاره به اینکه در صدد تشکیل الگویی برای تمام کشور هستم، عنوان کرد: امیدوارم با تعامل با مسئولین و شناختی که از زمینه فعالیت بنده دارند، همکاری‌های لازم انجام شود که در نهایت به نتایج مطلوب دست یابیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.