رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: بی‌عدالتی مالیاتی دربین واحدهای فعال استان، کارد را به استخوان تولید رسانده است.

بی‌عدالتی مالیاتی کارد را به استخوان تولید کننده رسانده است

به گزارش قدس آنلاین، جواد باقری شیروانی افزود: این استان به دلیل نوع صنایع و ظرفیت های سرمایه گذاری‌اش که عمدتا وابسته به بخش خصوصی است، شرایط متفاوتی با دیگر استان‌های کشور دارد و از این منظر سهم و فرآیند اخذ مالیات در آن باید به تناسب چارچوب های اقتصادی آن تعریف و اصلاح شود.

وی که در یکی دیگر از نشست های این کمیسیون با محوریت «بررسی اثر اصلاح ساختار مالیاتی بر سرمایه گذاری در استان»- با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی و دولتی -سخن می گفت، اظهارداشت: باید تاکید کنیم که رکود و کاهش فعالیت های اقتصادی، تمامی بخش های فعال در این عرصه را در خطه خراسان به خود دچار کرده است. از این منظر، اصلاح رویه ها و رویکردهایی که فشارهای بیشتری به بدنه اقتصادی این خطه وارد می آورد، یک ضرورت به شمار می آید.

این مقام فعال بخش خصوصی  دغدغه های مالیاتی را گریبانگیر تمامی بخش های اقتصادی استان دانست و یادآور شد: در همین راستا حدود یک ماه پیش مقرر شد، جلسه ای با حضور دکتر تقوی نژاد؛ رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و معاونین وی به منظور بررسی سهم مالیاتی استان و اصلاح این بحث برگزار شود و اگرچه انتظار می رفت که نشست مذکور در کوتاهترین زمان پیگیری و محقق شود، اما متاسفانه هنور اقدامی انجام نشده است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی استان ادامه داد: تلاش ما در پیگیری برای برگزاری نشست مذکور، بررسی و بازنگری در سهم مالیاتی استان است. این مقوله باید در جلسه ای با حضور نمایندگان بخش خصوصی، اعضای اتاق بازرگانی و سایر تشکل های اقتصادی استان و البته نمایندگانی از دستگاه دولتی متولی بررسی شود.
در حال حاضر سهم سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی کم شده است و رکودی را در بخش های مختلف شاهدیم، با این حال صاحبان صنایع برای اینکه ممنوع الخروج نشوند، حساب هایشان بسته نشود و یا با مشکلات متعدد مواجه نشوند، فشارهای مالیاتی را تحمل می کنند و می کوشند تا مسیرشان را ادامه دهند.

باقری در عین حال  با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر مشهد، تصریح کرد: اگرچه صنعت و کشاورزی در این خطه به رکود و چالش دچار است اما در سمت دیگری، با توجه به تغییر نرخ ارز و هجوم گردشگران خارجی به استان، رشد چشمگیری درآمدی را در بخش بازار ،کسبه و اصناف شاهد هستیم.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.