برخی منابع سیاسی در عراق از احتمال نامزد شدن هوشیار زیباری از رهبران حزب دموکرات کردستان این کشور برای تصدی ریاست جمهوری به جای فواد معصوم خبر دادند.

احتمال نامزدی هوشیار زیباری برای تصدی ریاست جمهوری عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مشعان الجبوری از نمایندگان سابق پارلمان عراق در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت با توجه به اینکه همگان درباره این موضوع توافق دارند که ریاست جمهوری سهم کردهاست و در حال حاضر میان آنها برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری رقابت برقرار است، معتقدم هوشیار زیباری فرد مناسبی برای تصدی این پست است، زیرا قادر است آن را از حالت رکود خارج کرده و اقتدار را به آن بازگرداند با توجه به اینکه زیباری روابط ویژه‌ای در زمینه داخلی و خارجی دارد.

طارق حرب کارشناس حقوقی عراقی هم در صفحه خود در فیسبوک نوشت حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی تصمیم خود برای پیوستن به ائتلاف  النصر-سائرون را یکسره کرده است.

وی افزود به خاطر اینکه حزب دموکرات کردستان، ریاست جمهوری را برای نامزد خود، هوشیار زیباری تضمین کند، که با همه سیاستمداران کار کرده و در میان آنها به ویژه حیدرالعبادی مقبولیت دارد، تیم کاری هماهنگی را تشکیل خواهد داد،‌حزب اتحادیه میهنی که 12 سال پست ریاست جمهوری را در اختیار داشت، این در حالی است که حزب دموکرات این پست را در اختیار نداشته و اگر آن را برعهده بگیرد، وحدت عراق را تقویت خواهد کرد،‌و ریاست جمهوری نامزد حزب دموکرات خواسته آمریکا است.

زیباری به مدت چندین سال وزیر امور خارجه عراق بود، آنگاه در دولت حیدرالعبادی به عنوان وزیر دارایی کار خود را آغاز کرد که پارلمان عراق در سال 2016 به خاطر اتهام فساد مالی در وزارتخانه متبوعش، رای اعتماد خود را از وی پس گرفت.

این در حالی است که اتحادیه میهنی کردستان که در رسانه‌ها به حزب طالبانی معروف است، پیشتر نامزد خود برای تصدی ریاست جمهوری را معرفی کرده بود. بر اساس گزارش پایگاه خبری اتحادیه میهنی، محمد صابر اسماعیل از اعضای شورای مرکزی اتحادیه میهنی به صورت رسمی برای تصدی ریاست جمهوری عراق نامزد شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.