یک مقام سابق واتیکان پاپ فرانسیس را متهم کرده است که سال‌ها قبل از اتهامات آزار و اذیت جنسی یکی از کاردینال‌های بانفوذ و برجسته آمریکایی اطلاع داشته است.

مقام سابق واتیکان خواستار استعفای پاپ شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک مقام سابق واتیکان پاپ فرانسیس را متهم کرده است که ۵ سال قبل از پذیرفتن استعفای یک کاردینال بانفوذ و برجسته آمریکایی از اتهامات آزار و اذیت جنسی او اطلاع داشته است. این مقام سابق واتیکان خواستار استعفا و کناره گیری پاپ شده است.

بر اساس این گزارش، کارلو ماریا ویگانو از مقام‌های سابق واتیکان در یک نامه ۱۱ صفحه‌ای که برای رسانه خبری محافظه کار کاتولیک ارسال نموده است، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۳ میلادی به پاپ فرانسیس گفتم که کاردینال تئودور مک کاریک با اتهامات گسترده فساد و آزار و اذیت جنسی روبرو است.

مقام های واتیکان تاکنون حاضر به واکنش به این نامه نشده اند. مک کاریک نخستین کاردینال در تاریخ کلیسای کاتولیک است که از مقام خود استعفا کرده است. استعفای مک کاریک پس از آن بوده است که اتهامات آزار و اذیت جنسی وی علیه یک پسر ۱۶ ساله معتبر تشخیص داده شده است.

او یکی از عالی ترین مقام‌های کلیسای کاتولیک است که به آزار و اذیت جنسی کودکان متهم شده است. نخستین بار گزارش مربوط به آزار و اذیت جنسی کودکان و اسقف ها توسط مقام های ارشد کلیسای کاتولیک در سال ۲۰۰۲ میلادی در بوستون گلوب فاش شد.

از آن زمان تاکنون، موارد متعددی از آزار و اذیت و سوء استفاده جنسی از کودکان در آمریکا و اروپا ، شیلی و استرالیا فاش شده است.

ویگانو در این نامه نوشته است: در ژوئن ۲۰۱۳ میلادی یعنی مدت زمان کوتاهی پس از انتخاب پاپ فرانسیس، به وی درباره اتهامات گسترده ای که علیه مک کاریک مطرح است، اطلاع رسانی کردم. او از این مسائل از ۲۳ ژوئن ۲۰۱۳ میلادی آگاه بوده است.

ویگانو در آن مدت سفیر واتیکان در آمریکا بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.