با گذشت دو سال از راه‌اندازی خط 2 قطارشهری مشهد، همچنان اپراتورهای اول و سوم تلفن همراه در این خط آنتن نمی‌دهد.

چرا اپراتور اول و سوم در خط 2 قطارشهری مشهد آنتن نمی‌دهد؟

به گزارش قدس انلاین، با گذشت حدود دو سال از آغاز راه‌اندازی دومین خط قطارشهری مشهد این خط همچنان با مشکلات مختلفی همچون کامل‌نبودن پله‌های برقی، آسانسورها و... مواجه است که به گفته کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد حل برخی از آن‌ها منوط به ترخیص برخی اجناس از گمرک و ورود آن به مشهد است.

با این حال، برخی از مشکلات موجود در خط 2 قطارشهری، به واردات کالا یا ترخیص آن از  گمرک مربوط نبوده و پس از دو سال هنوز حل‌نشده باقی مانده است. عدم آنتن‌دهی اپراتورهای اول و سوم تلفن همراه یکی از مشکلاتی است که به گفته مسئولان شهرداری ارتباطی با شهرداری ندارد و این اپراتورها هستند که باید به این مسئله ورود کرده و زیرساخت ارتباطاتی لازم را در این خط به وجود آورند.

در این خصوص، کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه تلفن همراه در خط 2 قطارشهری مشهد بر عهده قطارشهری نبوده و این اپراتورها هستند که باید به این مسئله ورود کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس تاکنون اپراتور دوم شبکه تلفن همراه را در این خط راه‌اندازی کرده و سازمان فاوا در حال مذاکره با سایر اپراتورها در این زمینه می‌باشد.

مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نیز در این خصوص با تأیید عدم آنتن‌دهی اپراتورهای اول و سوم در خط 2 قطارشهری مشهد، گفت: در این خصوص گفت‌وگوهایی با اپراتور اول انجام شده و امیدواریم به زودی تجهیزات خود را در خط 2 قطارشهری نصب کنند.

محمدجواد رجائیان، مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در این‌باره  گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم، منتهی شهرداری نمی‌تواند مجری این پروژه باشد و خود اپراتور است که باید تجهیزات خود را مستقر کند.

وی ادامه داد: اپراتور سوم مشکلاتی در تأمین تجهیزات دارد و حتی در سطح شهر هم بسیاری از دکل‌ها که در اختیار آن قرار دادیم هم‌چنان تجهیزات ندارد، اما با اپراتور اول جلساتی داشتیم و ظاهراً در حال طراحی سیستم هستند برای شبکه خط 2 قطارشهری و بعد تجهیزات را مسقتر خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اضافه کرد: با این وجود زمان دقیق نصب تجهیزات و آنتن‌دهی این اپراتور مشخص نیست.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.