مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد گفت: رضا یزدانی ضرب‌دیدگی کهنه‌ای در زانویش دارد و به همین دلیل باید با طمأنینه تمرین کند، جام دیمیتری کرکین استارت خوبی برای بازگشت او خواهد بود.

میرعمادیان: جام دیمیتری استارت خوبی برای رضا یزدانی است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مصطفی میرعمادیان در مورد وضعیت رضا یزدانی که قرار است به جام دیمیتری کرکین روسیه اعزام شود تا در صورت داشتن شرایط کشتی گرفتن، ملی پوش وزن ۹۷ کیلوی ایران باشد، اظهار داشت: رضا با توجه به شرایط سنی که دارد، تمرینات ویژه ای را دنبال می‌کند. او ضرب دیدگی کهنه‌ای در زانویش دارد و به همین دلیل باید با طمأنینه تمرین کند. او در دو مرحله از اردوی تیم ملی هم شرکت کرد و این روزها هم در شهر خودش (جویبار) تمرین می‌کند. گاهی در تمرینات متمرکز استان هم حضور دارد.

وی ادامه داد: جام دیمیتری کرکین یک جام متوسط بین المللی است به همین دلیل برای استارت دوباره رضا یزدانی تورنمنت خوبی به نظر می‌رسد. با این حال دوره گذشته این رقابت‌ها با جایزه سه هزار دلاری برگزار شد که روس ها این رقم را به ۵ هزار دلار افزایش داده‌اند و به همین دلیل احتمال دارد که کشتی‌گیران نامداری در این رقابت‌ها شرکت کنند و سطح رقابت‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهتر هم باشد. به نظر من این یک محک خیلی خوب برای رضا یزدانی است، حداقل در هر وزن این تورنمنت ۵-۶ کشتی گیر روس شرکت می‌کنند، غیر از آن هم چند قهرمان خوب حتما به روسیه می‌آیند. این رقابت‌ها برای کمیل قاسمی هم میدان خوبی خواهد بود تا مشخص شود در چه وضعیتی هستند.

رئیس کمیته مربیان استان مازندران با اشاره به اینکه بازگشت رضا یزدانی به تیم ملی می‌تواند خلأ وزن ۹۷ کیلو را برطرف کند، تصریح کرد: رضا اگر بخواهد حتما می‌تواند دوباره خلا این وزن را پر کند. گلیج در مسابقات خارجی نتوانست خیلی خوب ظاهر شود گرچه جوان با استعدادی است. او اگر مشکلات تکنیکی و تاکتیکی‌اش را برطرف کند حتما جزو بهترین‌ها خواهد بود. ضمن اینکه ورود رضا یزدانی می‌تواند انگیزه‌ای برای جوان‌ترها باشد. اگر یزدانی بتواند کشتی بگیرد، خیال همه از ۹۷ کیلوی جهانی راحت می‌شود چون گودرزی متاسفانه در تورنمنت بین المللی نتوانست کادرفنی را مجاب کند که می‌تواند در این وزن مدال بگیرد و به همین دلیل مربیان دوباره به یزدانی شانس دادند.

میرعمادیان در مورد نتایج سبک وزن‌های کشتی آزاد در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ گفت: نتایج این رقابت‌ها نشان داد که واقعا در اوزان سبک مشکل داریم و باید بیشتر در تورنمنت‌ها شرکت کنیم. خوب‌های سبک وزن دنیا هم اکثرا از آسیا هستند و همیشه سطح بازی‌های آسیایی در این اوزان بالاست. معلوم بود که حسن یزدانی در آسیا حریف ندارد. یکی دو حریف مستقیم در جهانی دارد که از آمریکا و روسیه هستند. علیرضا کریمی هم خیلی خوب است، اما برای ۹۲ کیلو.

این مربی مازندرانی تاکید کرد: اینکه ۵۰ درصد طلاهای کشتی آزاد بازی‌های آسیایی را ما گرفتیم اتفاق خوبی بود، سه طلا در ۶ وزن و این نشان می‌دهد که هنوز ما تیم اول آسیا هستیم و ‌تیم‌های دیگر حتی با استفاده از کشتی گیران روس و گرجستانی باز هم حریف ما نشدند. فکر می‌کنم نتیجه‌ای که کشتی آزاد در جاکارتا گرفت خیلی خوب بود، فقط باید فکری به حال سبک وزن کرد. با این حال اکثر مربیان تیم های ملی ما از جمله طلایی، دودانگه، محمدی، اکبرنژاد و... خودشان سبک وزن بوده و مدال گرفته‌اند، پس می‌توانند دوباره کشتی سبک وزن ما را احیا کنند.

وی با اشاره به عملکرد مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلو به تسنیم گفت: او هنوز نتوانسته مشکل باختن در ثانیه‌های پایانی را حل کند. از نظر من این اصلا نمی‌تواند فنی باشد، کسی که در جهانی از حریفان خوبش پیش می‌افتد، اما در ثانیه‌های پایانی کشتی را واگذار می‌کند، ظاهرا استرس دارد و این نیاز به یک بررسی کارشناسی دارد. حسین‌خانی نفر اول وزن خودش در ایران است، قابلیت‌های فنی خوبی هم دارد و امیدوارم تمهیداتی از سوی کادرفنی اندیشیده شود که در جهانی بتواند مدال بگیرد و مشکل ما در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن هم برطرف شود.

میرعمادیان در مورد انتقاد مازندرانی‌ها از انتخاب علیرضا کریمی برای اعزام به جاکارتا در وزن ۹۷ کیلو گفت: بله، خیلی‌ها موافق این انتخاب نبودند چون کریمی در دو تورنمنت به ابراهیمی باخته بود اما نظر کادر فنی این بود که ابراهیمی بیشتر تلاش می‌کند که از زرنگی حریف امتیاز بگیرد، گرچه این هم خودش یک تاکتیک است اما شورای فنی تشخیص داد که کریمی در بازی‌های آسیایی بهتر می‌تواند کشتی بگیرد که این فکر هم جواب داد و کریمی به مدال طلا رسید. با این حال او مطمئنا با وزن سبک‌تری که دارد در جهانی نمی‌تواند حریف ۹۷ کیلوها شود و برای همان ۹۲ کیلو خوب است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.