رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: فراخوان نخستین «جایزه داستان‌های حماسی» پذیرای آثار هنرمندان سراسر کشور خواهد بود.

انتشار فراخوان نخستین «جایزه داستان‌های حماسی»

به گزارش قدس آنلاین، میثم مرادی بیناباج در مورد نخستین «جایزه داستان‌های حماسی» گفت: فردوسی به عنوان بزرگترین حماسه‌سرای جهان، در سرایش شاهنامه به عنوان غنی‌ترین منبع تاریخ اساطیری ایرانیان، علاوه بر احیای زبان و ادب فارسی، مضامینی سرشار از حماسه و حکمت دینی را ساخته و پرداخته است.

وی ادامه داد: فردوسی با نحوه خلاقانه روایت تاریخی عصر خود، زمینه‌های فرهنگی و تمدنی ساخت ایران اسلامی را تحکیم کرده است که این الگو امروزه می‌تواند سرمشق هنرمندان ما برای ساختن تصویر «گذشته، حال و آینده» ایران اسلامی قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان ان که یکی از مزیت‌های ویژه بازخوانی هنری فردوسی توجه دادن به جریان هنری کشور به داشته‌های هویتی و حماسه‌های عصر حاضر است، افزود: بر همین اساس فراخوان نخستین «جایزه داستان‌های حماسی» در روزهای آتی منتشر می‌شود و در این فراخوان پذیرای آثار نویسندگان سراسر کشور خواهیم بود.

بنا بر اعلام دبیرخانه هنر حماسی در نشست خبری که سه‌شنبه، ششم شهریورماه، ساعت ۱۰ صبح در محل آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود ابعاد مختلف دبیرخانه هنر حماسی و فراخوان نخستین جایزه داستان‌های حماسی با حضور جمعی از هنرمندان و داوران این فراخوان تشریح خواهد شد.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.