در حالی که ارتش سوریه خود را برای عملیاتی متفاوت در لاذقیه آماده می‌کند و در حال ارسال تجهیزات برای آغاز عملیات ادلب است، آمریکا و متحدانش در یک تلاش نافرجام، سعی در متهم کردن نیروهای سوری به استفاده از سلاح شیمیایی دارند.

بی تاثیربودن تهدیدهای آمریکا در عملیات ارتش سوریه/ ارسال تجهیزات به محور شمال ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل گروه بین الملل قدس آنلاین، گستردگی تجهیزات نظامی که در حال ارسال به شمال سوریه است، نشان می‌دهد که این بار همه چیز در عملیات ارتش سوریه متفاوت خواهد بود و نیروهای سوری جبهه‌‎های عملیاتی را به صورت همزمان ایجاد خواهند کرد.

در حال حاضر که ساکنان شهر لاذقیه سوریه در آستانه پایان تعطیلات عید قرار دارند و خود را برای پاییز و زمستان آماده می‌کنند، از پیگیری اخبار مربوط به ارسال تجهیزات ارتش سوریه به این منطقه هم غافل نیستند.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که این بار مدیریت عملیات، نظارت بر نیروهای زمینی با گذشته تفاوت خواهد داشت و در حال حاضر نیروهای خط شکن وارد این منطقه شده‌اند و جنگ افزارهایی که با جغرافیایی کوهستانی لاذقیه همخوانی داشته باشد نیز ارسال شده است.

یک منبع میدانی در این زمینه تأکید کرد که باید این بار از اشتباهات گذشته درس گرفت؛ به ویژه اینکه تروریستها از ماهیت این نبرد اطلاع دارند. لذا به صورت علنی در حال گردآوری نیروهای خود در منطقه کوهستانی و راهبردی «کبانه» در سلسله جبال لاذقیه هستند.

با وجود اینکه تلویحا اخباری از حمله احتمالی آمریکا به گوش می‌رسد، ولی افراد نظامی اهمیت چندانی به این مسئله نمی‌دهند. یکی از نظامیان ارتش سوریه در این خصوص می‌گوید: «در میدان [جنگ] نمی‌توان به روی هیچ توافق احتمالی حساب باز کرد. در حال حاضر، آماده شدن برای بدترین شرایط، بر واقعیت نظامی کنونی حاکم است».

الاخبار در گزارش دیگری درباره تحولات شمال سوریه به ویژه استان ادلب نیز اعلام کرد که هر اندازه آغاز نبرد ادلب به تأخیر بیافتد، پیچیدگی آن بیشتر خواهد شد، ولی قدر مسلم اینکه، اردوگاه دمشق و همپیمانانش در حال ادامه تجمیع نیروهای خود در این منطقه هستند.

در کنار تحرکات ارتش، گروههای تروریستی و «جهادی» نیز از خرید وقت توسط آنکارا برای اتحاد و آماده شدن برای شرکت در این عملیات استفاده می‌کنند.

به گزارش الاخبار، هر چند آمریکا درباره عملیات آتی ارتش سوریه، تهدید کرده، ولی در صورت آغاز عملیات، تأثیر چندانی بر آن نخواهد گذاشت. شاهد این مسئله نیز عملیات منطقه غوطه دمشق بود که در جریان آن، آمریکاییها مدعی شده بودند که در آن عملیات علیه ارتش، حضور خواهند داشت، ولی عملیات مذکور ادامه پیدا کرد و به تسلط کامل نیروهای سوری بر غوطه منجر شد.

بنا بر این گزارش، اظهاراتی که از سوی دمشق شنیده می‌شود، بر آزادسازی ادلب تأکید دارد؛ چه با عملیات نظامی چه با مصالحه.

آمریکا و همپیماناش مطابق معمول، مدعی شدند که در مجازات حمله شیمیایی که «احتمالا رخ خواهد داد»، بار دیگر به سوریه حمله خواهند کرد. روسیه نیز در واکنش به این ادعاها از فراهم‌سازی مقدمات نمایش حمله شیمیایی توسط تروریستها در ادلب خبر داد تا از این طریق دمشق و ارتش سوریه متهم به انجام چنین حمله‌ای شوند.

الاخبار در پایان گزارش داد که قرار است مسکو طی روزهای اخیر ماه آگوست پذیرای ولید المعلم و عادل الجبیر وزرای خارجه سوریه و عربستان در سفرهای جداگانه باشد. به نظر می‌رسد که ماه آتی و آغاز سپتامبر آتی زمان سرنوشت سازی برای «توافق یا شبه توافقاتی» باشد ولی این قضایا با مسئله آزادسازی حتمی مناطق تحت تسلط تروریستها اختلاف جوهری ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.