نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ظرفیت دانشگاه‌ها در حل مشکلات کشور به خوبی استفاده نشده است، گفت: قوه عاقله همه دولت‌ها باید دانشگاه‌ها باشند.

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در حل مشکلات کشور/باطرح آمایش گسترش دانشگاه‌ها متوقف می شود

به گزارش قدس آنلاین، بهروز بنیادی در افتتاح پروژه سوله ورزشی دانشگاه پیام نور که با حضور ریاست دانشگاه پیام نور کشور، فرماندار، ریاست دانشگاه پیام نورخراسان رضوی و جمعی از اساتید و مسئولان در محل این واحد دانشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه هرچند دانشگاه‌ها باید محور اصلی توسعه کشور باشند، اما دغدغه امروز کشور شده‌اند، گفت: امروز دانشگاه‌ها سخت‌ترین زمان خود را از نظر اقتصادی، اجرایی و کاری پشت سر می‌گذارند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه همه حضور و ظهور دانشگاه‌ها به دانشجو وابسته است، افزود: وقتی به خاطر رشد جمعیت دانشجویان رو به کاهش برود بدون شک بسیاری از مشکلات اضافه خواهد شد.

وی وظیفه مسئولان دانشگاه را در این مقطع حساس بسیار دشوار دانست و عنوان کرد: باید در راستای ارتقاء کیفیت دانشگاه پیام نور بیش از گذشته تلاش کرد.

وی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال آمایش سرزمین است، گفت: به دلیل اینکه به بسیاری از دانشگاه‌ها در رده های علوم پایه و علوم پزشکی در دوره‌ای از دولت‌های گذشته بی رویه مجوز داده شد و راه اندازی گردید امروز منجر به دردسر شده اند.

بنیادی با اعلام اینکه این نشان می‌دهد از ظرفیت دانشگاه‌ها به خوبی استفاده نشده است، این مراکز را اتاق فکر اصلی دولت‌ها دانست و عنوان کرد: قوه عاقله همه دولت‌ها باید دانشگاه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه همه ما بر این اعتراض داریم که چرا دولت به صورت علمی اداره نمی‌شود، بیان کرد: این بدین خاطر است که نه تنها از پتانسیل دانشگاه‌ها و ظرفیت موجود در اساتید و دانشجویان به خوبی استفاده نمی‌شود بلکه اجازه نمی دهیم اظهار نظر کرده و بسیاری از طرح ها و پروژه‌هایی که دولت اجرا می کند را به نقد بکشند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها خود را به محاق برده‌اند، افزود: به رغم اینکه نباید دولت و ملت از هم جدا باشند ولی به گونه‌ای در این سال‌ها عمل شده که حس جدایی احساس می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم دانشگاهیان و دانشجویان بیش از گذشته وارد عرصه شوند، دانشگاه را مبدأ همه تحولات دانست و اظهار کرد: اگر می خواهیم کشوری رو به توسعه و پیشرفت داشته باشیم باید به دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

بنیادی با اشاره به اینکه اکثر مشکلات موجود به خاطر مسائل داخلی است، اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام و دشمن داشتن و ... تنها ۲۰ درصد مشکلات را شامل می‌شود و ۸۰ درصد دیگر مربوط به مسائل داخلی است.

وی با اعلام اینکه امیدواریم دانشگاه‌ها جایگاه اصلی خود را مجدد به دست آورند، بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: به رغم اینکه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است اما جای سوال دارد که چرا در دانشگاه‌ها اجازه برگزاری داده نمی شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه با اجرای پروژه آمایش ممکن است برخی دانشگاه ها به سمت تعدیل و ادغام در یکدیگر پیش بروند، بیان کرد: با اجرای این طرح گسترش دانشگاه‌ها متوقف می شود.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی دانشگاه‌های موجود کار بسیار سختی است، افزود: امیدواریم بتوانیم ضمن حفظ فضاهای موجود آن‌ها را با نشاط نگه داریم و از توانمندی همه اساتید به خوبی استفاده شود.

بنیادی با تاکید بر اینکه هر دانشگاه در هر شهری که قرار دارد باید بتواند خود را وارد عرصه مدیریت شهری کرده و به بسیاری از مدیران خود را تحمیل کند، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات منطقه باید به دست دانشگاه‌ها رفع شود.

وی با بیان اینکه مشکلات در منطقه کاشمر بسیار زیاد است، گفت: اگر بتوانیم در این منطقه مدیریت صحیح را توسط دانشجویان و اساتید به درستی انجام دهیم بدون شک خواهیم توانست الگویی برای همه کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، بنیادی همچنین با تاکید بر کاهش مشکلات رفاهی دانشگاه پیام نور کاشمر بیان کرد: باید زمینه پیشرفت علم و عمل بیش از گذشته در این دانشگاه فراهم شود.

منبع:خانه ملت 

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.