بازیهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با انجام یک بازی آغاز می‌شود که طی این بازی حساس، استقلال تهران در ورزشگاه آزادی از السد قطر میزبانی می‌کند.

استقلال در مقابل لالیگایی‌ها

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، استقلال تهران در اولین شب از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان السد قطر است. دو تیم در حالی باید در این مرحله به مصاف هم بروند که استقلال صدرنشین گروه D و السد بعنوان تیم سوم گروه C از مرحله مقدماتی صعود کرده بودند. هر دو تیم نسبت به مرحله نخست مسابقات دستخوش تغییراتی شده‌اند و بازیکنانی از آنها کم و زیاد شده است.

استقلال با بیشترین تغییرات ممکن نسبت به مرحله گروهی به مصاف السد می‌رود. بازیکنان کلیدی این تیم از جمله مجید حسینی، امید ابراهیمی، امید نورافکن، جباروف و مامه تیام از جمع بازیکنانش جدا شده‌اند و بازیکنانی جانشین آنها شده‌اند که هنوز نتوانسته‌اند از نظر کیفی جای خالی این بازیکنان را پر کنند.

تیم قطری نسبت به بازی قبلی کمترین تغییرات را داشته و تغییرات آنها در راستای تقویت و ترمیم صورت گرفته است. گابی هافبک سرشناس و سابق آتلتیکو مادرید به خط میانی این تیم اضافه شده تا در کنار ژاوی یک خط میانی رویایی برای این تیم بسازد.

اما قلب خط میانی تنها نقطه قوت السدی ها نیست. بلکه آنها در پیشانی خط حمله شان هم یک مهاجم تمام کننده دارند که می توان به او لقب ماشین گلزنی داد. بغداد بونجاح  مهاجم ۲۶ ساله و اهل کشور الجزایر که در حال حاضر هم بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا است و هم بهترین گلزن باشگاه های قطر، امید اول اسوالدو فریرا برای دستیابی به دروازه استقلال در این بازی است.

بعد از جدایی سه بازیکن خارجی فصل گذشته استقلال، شفر ۳ خارجی دیگر را آبی پوش کرد. طارق همام، نیومایر و الحاجی گرو که تاکنون در لیگ برتر فرصت مناسبی برای خودنمایی نداشتند باید از این فرصت استفاده کرده و توانایی‌های خود را نشان دهند تا انتخاب‌های شفر زیر سئوال نرود.

معمای اصلی شفر برای این بازی استفاده یا عدم استفاده از روزبه چشمی است. مدافع ملی پوش آبی پوشان در جریان یکی از تمرینات تیم ملی در روسیه دچار آسیب دیدگی شد و گرچه به شرایط مسابقه رسیده است اما شفر هنوز برای استفاده از این بازیکن در ترکیب اصلی به جمع بندی نهایی نرسیده است. 

هیچ یک از دو تیم در آخرین دیدار شان در لیگ‌های داخلی به پیروزی نرسیده‌اند. استقلال در آخرین دیدارش مقابل فولاد در ورزشگاه آزادی تن به تساوی داد و السد نیز در خانه خود مقابل الغرافه با نتیجه یک-یک متوقف شد.

نقطه اختلاف دو تیم در خطوط حمله آنها است. شاگردان شفر از ۵ بازی داخلی شان تنها ۵ گل زده و معدل یک گل به ازای هر بازی را از خود به جای گذاشته‌اند اما در نقطه مقابل السد در تنها ۳ بازی ۱۷ گل به ثمر رسانده تا آنها معدل ۵/۶ گل به ازای هر بازی را به نام خود ثتب کرده باشند.

بهترین گلزن استقلال در مسابقات داخلی وریا غفوری با ۲ گل است و بهترین گلزن السد بغداد بونجاح با ۱۰ گل زده می باشد. 

آخرین رویارویی دو تیم به دیدار در مرحله پلی آف فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ باز می‌گردد که  در آن بازی آبی پوشان با مربیگری علیرضا منصوریان موفق شدند السد را در ضربات پنالتی مغلوب کرده و راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.