فرماندار طرقبه و شاندیز گفت: همزمان با هفته دولت ۷۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۷۷ پروژ با اعتبار ۵۹ میلیارد تومان در طرقبه و شاندیز

به گزارش قدس آنلاین،  سیدحسن حسینی در مراسم افتتاحیه پروژه‌های این شهرستان که با حضور استاندار خراسان رضوی و جمع دیگری از مسئولین این شهرستان که در مجتمع تفریحی شهر طرقبه برگزار شد، اظهار کرد: تعداد پروژه‌های افتتاحیه این شهرستان در حوزه‌هایی چون آموزش و پرورش ۱۱ پروژه با اعتبار چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، مخابرات ۱۴ پروژه با پنج میلیارد تومان، شهرداری طرقبه هشت پروژه با ۱۲ میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه‌هایی مانند شهرداری شاندیز ۱۱ پروژه با اعتبار سه میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان، ورزش و جوانان یک پروژه با یک میلیارد تومان، بهزیستی یک پروژه با اعتبار ۱۱۹ میلیون تومان، بخشداری شاندیز در دهیاری‌ها چهار پروژه با ۴۳۵ میلیون تومان، بخشداری طرقبه هشت پروژه با ۶۱۶ میلیون تومان، جهاد کشاورزی چهار پروژه با دو میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان که یکی از پروژه‌های فاخر در روستای حصار سرخ در زمینه پرورش کبک است که بهترین مرکز پرورش کبک در شرق کشور به شمار می‌آید، برق داخل شهرستان هفت پروژه با دو میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان و پست فوق قوی شهرستان که یکی از پروژه‌های بسیار مهمی است که برق پایدار و مطمئنی را به ما می‌دهد با اعتبار ۹ میلیارد تومان اجرا شده است را خواهیم داشت.

فرماندار شاندیز و طرقبه همچنین در خصوص دیگر پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان عنوان کرد: منابع طبیعی یک پروژه با ۶۰ میلیون ک

تومان، کمیته امداد ۳۲ پروژه با  ۶۰۰ میلیون تومان، شرکت شهرک‌های صنعتی یک پروژه با یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان، نوسازی مدارس یک پروژه با ۷۰۰ میلیون تومان، تعاون روستایی یک پروژه ۳۰۰ میلیون تومان و اداره امور مالیاتی نیز یک میلیارد و ۹۵۱ میلیون تومان، در این هفته افتتاح و کلنگ زنی آن‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: در بخش راهداری شهرستان پروژه‌ای با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان و در بخش خصوصی نیز ۲۰ میلیارد تومان در مجموعه فرهنگی انجام خواهد شد. یکی از اقدامات بسیار خوب دیگر نیز که در حال انجام است گاز رسانی به ۱۵ روستای بدون گاز در نزدیکترین منطقه به مشهد بودند و طی پیگیری سه ساله‌ای که صورت گرفت عملیات گاز رسانی بدون گاز آغاز شد و در حال حاضر نیز مراحل لوله گذاری مسیرها و روستاها در حال انجام است.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم که امسال در دهه فجر چند روستای دیگر هم گاز رسانی‌ها انجام شود که اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه آن برآورد شده است، عملیات گاز رسانی به گونه‌ای خواهد بود که در سال آینده دیگر هیچ روستایی بدون گازی در این شهرستان نخواهیم داشت.

فرماندار طرقبه و شاندیز تصریح کرد: امسال به نسبت سال گذشته رشد ۱۵ درصدی را در آمار افتتاح پروژه‌ها داشتیم که افزایش قابل توجهی است و امیدواریم که بتوانیم در سایه برکات نظام جمهوری اسلامی، در فضایی که دشمنان انقلاب ایجاد کرده‌اند در صدد سیاه نمایی هستند و تلاش دارند کارهایی را در جهت شکست ما انجام دهند با وحدت، همراهی و همدلی بتوانیم کارنامه درخشانی را در این نظام انجام دهیم و به جهانیان ارائه دهیم.

حسینی با اشاره به نرخ بیکاری که در این شهرستان وجود دارد نیز خاطرنشان کرد: با توجه به تعهدی که سال گذشته داشته‌ایم ۱۵۰۰ فرصت شغلی را می‌بایست ایجاد می‌شد که خوشبختانه بیش از ۲۵۰۰ شغل در شهرستان ایجاد شد، این در حالی است که امسال هم با توجه به تلاش‌هایی که انجام شده نزدیک به ۲۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد که امیدواریم این تعداد فرصت شغلی محقق شود.

وی افزود: در این میان نیز در بحث رستوران‌هایی که در این شهرستان فعالیت دارند نزدیک به ۱۳ هزار نفر مشغول کار و در شهرک صنعتی نیز نزدیک به چهل هزار نفر شاغل هستند، البته در سایر شهرک‌ها نیز ایجاد اشتغال وجود دارد، به همین دلیل نرخ بیکاری که در این شهرستان با آن مواجه هستیم حدود هفت درصد است.

حسینی با تاکید بر اینکه این شهرستان از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های صنعت، اشتغال و گردشگری برخوردار است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی چهار سال گذشته تلاش کرده‌ایم که به لحاظ مدیریتی پالایشی در شهرستان انجام شود و مدیرانی که در اینجا در حال فعالیت هستند با توجه به همکاری و تلاشی که دارند، ساختار منسجمی را در این شهرستان تشکیل داده‌اد، همچنین با توجه به اینکه شهرستان پر چالشی است و به مدیران با تجربه‌ای را می‌طلبد، این ساختار مدیریتی منسجم کمک بسیار خوبی به این شهرستان می‌کند تا بتوانند بیش از پیش گام‌های بهتر و موثری را بردارند.

فرماندار طرقبه و شاندیز عنوان کرد: همچنین گفتنی است که بخش خصوصی نیز در این شهرستان اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیارد تومان در طی این چهار سال اخیر سرمایه گذاری کرده است که اکثرا در حوزه گردشگری بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.