۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 616548

وزیر کشور در بدو ورود به کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته دولت و بنا به دستور رییس جمهوری برای بازدید از مناطق زلزله زده جدید به استان آمده ام تا دلجویی از مردم منطقه کرده باشیم و برآورد و ارزیابی اولیه به منظور تهیه گزارش برای دولت انجام بدهیم.

سفر وزیر کشور به مناطق زلزله زده در کرمانشاه

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: بعد از بازدید از مناطق زلزله زده جلسه شورای تامین استان برای بررسی مسائل امنیتی منطقه را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: بعداز ظهر امروز نیز جلسه شورای اقتصاد مقاومتی به منظور بررسی روند پیشرفت طرح ها و پروژه ها و کارهای تولیدی و مسائل و مشکلات آنها با حضور بخش خصوصی و مسئولان برگزار خواهد شد.

رحمانی فضلی ، ابراز امیدواری کرد این سفر برای مردم استان کرمانشاه موجب خیر و برکت باشد و به بخشی از مشکلات استان رسیدگی شود.

وی در خصوص تمهیدات دولت در برابر گرانی مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده نیز گفت: بنیاد مسکن در جریان زلزله سال گذشته خودش را تجهیز کرده و مصالح لازم را به صورت انبوه خریداری کرده است؛ لذا در مناطق زلزله زده کمتر شاهد افزایش قیمت مصالح خواهیم بود.

با این حال وزیر کشور تاکید کرد: مصالح ساختمانی باید در شرایط آسان تری در دسترس مردم قرار بگیرد.

رحمانی فضلی در پایان گفت: طبق برآوردی که سازمان برنامه و بودجه کرده بود ، وضعیت افزایش تسهیلات و کمک بلاعوض به زلزله زدگان استان روز گذشته در هیات دولت مطرح و تصویب شد، برآوردهای سفر امروز نیز برای تصویب به هیات دولت ارائه خواهد شد.

ساعت 2:43 دقیقه بامداد چهارم شهریور زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.

مرکز شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

21آبان سال 96 هم زمین لرزه 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه را لرزاند که در پی آن 620 نفر کشته و 12 هزار و 386 مصدوم شدند.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند که بازسازی آنها همچنان در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.