سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از تاثیر گذاری بالای زنان و جوانان در عرصه اجتماعی یاد کرد و همه تلاش را برای بالا بردن سطح استفاده از توانایی این دو قشر عنوان کرد.

واگذاری طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی به ۱۵۰ سمن در خراسان رضوی/ایجادخانه برای یک هزار و ۱۷۲ تشکل غیردولتی فعال در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسینی سرپرست دفتر معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در مجمع مشورتی بانوان، جوانان و سمن‌ها در قوچان گفت:خانه هایی برای یک هزار و ۱۷۲ تشکل غیردولتی فعال در خراسان رضوی، ایجادشده است که اولین گام در این زمینه تعامل دولت با نهادهای مردمی است.
وی نظام جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ شکل و محتوا مشارکت جویانه خواند و افزود : جمهوریت در نظام اسلامی ایران معنایی جز مشارکت دادن مردم ندارد و تشکلات درونی هر نظام نیز قانون اساسی آن بوده که در قانونی اساسی کشور نیز به سه طریق مشارکت‌ها دیده‌شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد : سطح کلان مشارکت مردمی را می توان در قانون اساسی در  انتخاب رهبری، ریاست جمهوری  و  در سطح پایین تر در انتخاب شوراها و دهیاران و شورای اسلامی شهرها مشاهده کرد.

وی یکی از ارکان مشارکت واقعی را مشارکت نظام‌مند واقعی مستمر خواند و افزود : در این نوع مشارکت عده‌ای در قالب پارلمان و سمن‌ها و... به‌صورت مستمر، نظام‌مند، پایدار و تقاضامحور در امور جامعه مشارکت می‌کنند که هدف اصلی پارلمان مشورتی بانوان، جوانان و خانه تشکل‌های غیردولتی این نوع مشارکت است.

اوتأکید کرد: متأسفانه تا به امروز رضایت بالایی در راه رسیدن به اهداف صورت نگرفته است و در فلسفه و کارایی این مجموعه‌ها راه زیادی تا موفقیت کامل در پیش داریم.

به گفته وی فعالیت ۲۸ پارلمان زنان با حضور یک هزار و ۳۰۰ بانو از ۲۵ قشر در شهرستان‌ها و یک هزار و ۴۰۰ جوان در قالب ۲۹ پارلمان در خراسان رضوی از نکات قابل توجه این طرح است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.