همدان- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه صنعت گردشگری بهترین مسیر توسعه پایدار است، گفت: ایران جزو ۱۰ کشور دنیا در بحث گردشگری و همدان جزو ۵ استان برتر صنعت گردشگری است.

مونسان: ایران جزو ۱۰ کشور دنیا در حوزه گردشگری/ همدان جزو ۵ استان برتر صنعت گردشگری

به گزارش قدس آنلاین ، علی‌اصغر مونسان  رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اجلاس گردشگری "همدان، پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ " اظهار کرد: رویدادهای ارزنده‌ای گردشگری در دولت روحانی برگزار می‌شود که باعث شده تحرک خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری بهترین مسیر توسعه پایدار است، گفت: با هزینه‌های کم می‌توان توسعه را در این حوزه رقم زد؛ این موضوع باعث خوشحالی است که رویدادهای بزرگی در حوزه گردشگری داریم و حال شاهد تحرک و پویایی در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزاری نمایشگاه‌های فاخر مشترک با کشورهای خارجی، رویداد تبریز ۲۰۱۸ به عنوان «پایتخت کشورهای اسلامی» و امروز هم همدان به عنوان «پایتخت کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸» را از رویدادهای مهم قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند صنعت گردشگری بهترین مسیر برای رشد است، عنوان کرد: در سال ۲۰۱۷ توانستیم رشد هفت درصدی را در بخش گردشگری تجربه کنیم.

مونسان با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند که اگر این صنعت راه خود را ادامه دهد روند گردشگری پرشتاب را در آینده نزدیک خواهیم داشت، گفت: در کشور ما صنعت گردشگری سه بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش اقتصادی صنعت گردشگری باعث ارزآوری، ایجاد درآمدهای داخلی، ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری می‌شود، عنوان کرد: این صنعت در بخش اجتماعی باعث توزیع عادلانه ثروت می‌شود که از مسیر گردشگری شدنی است.

مونسان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود، ادامه داد: ایجاد بوم‌گردی‌ها در روستاها توانسته برای جوانان اشتغال ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه امید و نشاط اجتماعی می‌تواند توسط گردشگری را رقم بزند، بیان کرد: در بخش فرهنگی صنعت گردشگری ایران کشوری است که در دارای تمدن و تاریخ دیرینه است.

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه این تمدن بزرگ نیاز به معرفی دارد، افزود: این مهم از طریق صنعت گردشگری قابل انتقال است.

وی با اشاره به اینکه اگر نگاهی به داشته‌های فرهنگی و تاریخی کنیم می‌بینیم ایران با وجود یک میلیون اثر تاریخی، ایران جزو ۱۰ کشور دنیا در بحث گردشگری است، ادامه داد: توجه سرمایه‌گذاران در گردشگری فضای خوبی را در اختیار قرار داده تا بتوانیم خود را به افق در نظر گرفته شده برسانیم.

مونسان با اشاره به اینکه دولت ایران همه تلاش خود را می‌کند که صنعت گردشگری را در جایگاه مناسب خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: از این طریق می‌توانیم نقش خود را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۹۰۰ پروژه با ۴۳ میلیارد تومان نشان از اهتمام دولت دارد در اجرای کارهای مهم دارد، گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ پروژه تا قبل از پایان دولت باید به نتیجه برسانیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه خرسندیم همدان به عنوان پایتخت کشورهای آسیایی به جهان معرفی می‌شود، افزود: همدان با یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه تارخی می‌تواند یک مقصد جدید برای گردشگران باشد.

وی با بیان اینکه طبیعت و موقعیت مناسب، همدان را جزو پنج استان برتر در صنعت گردشگری کشور قرار داده است، افزود: این مهم در یک سال گذشته روند رو به رشدی را در استان تجربه کرده است.

مونسان با تأکید بر اینکه یقین دارم رویدادهای همدان و تبریز می‌تواند ناشناخته‌های ما را در کشور و همدان را به کشورهای خارجی معرفی کند، خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند رونقی برای گردشگری کشور باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.