همدان- دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در اجلاس گردشگری همدان ۲۰۱۸ با بیان اینکه دنبال پرورش و ایجاد منابع انسانی برای گردشگری هستیم که تایلند و کامبوج در این زمینه مدارس و دانشگاه‌هایی دارند که ایران می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند، گفت: در ACD فلسفه اصلی ما بر پایه دوستی و مشارکت است.

مبنای ACD افزایش دوستی و مشارکت بین کشورهاست/ ایران مهد تمدن دنیا است

قدس آنلاین-همدان؛ باندیت لیمچون دبیرکل ACD در اجلاس گردشگری همدان ۲۰۱۸ اظهار کرد: گردشگری برای آسیا مقوله مهمی به شمار می‌رود زیرا تیمی از کشورها دارای مقاصد گردشگری خوبی هستند و گردشگری فرصتی است که این موضوع را در چین نیز زیاد می‌بینیم.

وی ادامه داد: هدف اول این است که گردشگری داخل آسیا را ترویج دهیم زیرا ما وقتی در آسیا مقاصد گردشگری فراوانی داریم چرا باید به قاره‌های دیگر برویم؟ اگر همکاری زیاد باشد می‌توانیم به این دست یابیم.

دبیرکل ACD گفت: اگر بتوانیم گردشگری ایران را نیز معرفی کنیم می‌توانیم گردشگران زیادی را به این کشور فراخوانده و همدان نیز میزبان باشد.

وی اظهار کرد: گسترش منابع انسانی برای آسیا نیز مهم است؛ دنبال پرورش منابع انسانی برای گردشگری هستیم که تایلند و کامبوج در این زمینه مدارس و دانشگاه‌هایی دارند که ایران می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

لیمچون گفت: افزایش مشارکت و کمک ریالی به اعضای ACD از دیگر برنامه‌هاست که به دنبال همکاری در کشورهای عضو هستیم تا مشارکت آنها را افزایش دهیم.

وی افزود: یک نمونه موفق در ACD انجام توسعه گردشگری میان تایلند و کامبوج است که اسم آن را "دو پادشاهی دو مقصد و یک ویزا" گذاشتیم که باعث افزایش گردشگر به این دو کشور شده است‌.

دبیرکل ACD گفت: امیدواریم مدل کامبوج ـ تایلند را در ایران نیز اجرا کنیم و ایران و ترکیه این مدل را در آسیا اجرا کنند.

وی اضافه کرد: در ACD فلسفه اصلی ما بر پایه دوستی و مشارکت است و طی ۵۰ سال گذشته در آسیای جنوب شرقی که سرزمین جنگ و درگیری بود اما اکنون در آن قسمت از آسیا شاهد افزایش گردشگری و توسعه صنعت گردشگری هستیم و امیدواریم این مدل را در خاورمیانه و آسیای غربی به ویژه ایران نیز اجرا کنیم.

لیمچون گفت: ما در گردشگری دنبال سیاست نیستیم، تا وقتی از سیاست حرف بزنیم به جایی نمی‌رسیم؛ ما می‌توانیم در مورد همکاری اقتصادی صحبت کنیم.

وی اظهار کرد: تصمیم مجمع برای انتخاب همدان از خیلی قبل بود و در خصوص این فرآیند در جلسه وزرای گردشگری تصمیم گرفتیم همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شود و اکنون ایران باید برنامه‌ریزی کنند و از این فرصت استفاده کند.

دبیرکل ACD با اشاره به اینکه مجمع سالیانه جلسه دارد و پایتخت گردشگری را انتخاب می‌کنیم، افزود: هنوز مشخص نیست سال آینده چه شهری به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب شود.

وی عنوان کرد: مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی تنها مختص آسیا بوده و همکاری درون قاره را پیگیری می‌کنیم و هیچ گونه وابستگی نداریم، اگر ما بین خودمان اتفاق خوبی رقم بزنیم سرمایه‌گذاران به آسیا جذب می‌شوند.

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی کشورهای آسیایی تصریح کرد: در ACD به دنبال افزایش همکاری کشورهای عضو و ایجاد گردشگری پایدار هستیم.

وی در این خصوص ابراز کرد: با تبادل تجربه می‌توان از آلودگی زیست‌محیطی جلوگیری کرده و آن را به حداقل برسانیم.

لیمچون عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم که همه اعضا با استان همدان آشنا شوند تا جایی که در سایت مجمع لینکی برای استان همدان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: در تمام جلساتی که در مجمع داریم این موضوع را بیان می‌کنیم تا اعضا با جاذبه‌های همدان آشنا شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.