عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" و کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که هیات اعزامی این جنبش به قاهره، به مسئولان مصری اعلام کرده است که طی ۲۴ ساعت پاسخ نهایی این جنبش به طرح آشتی ملی مصر را اعلام خواهد کرد.

عزام احمد: طی ۲۴ ساعت به طرح مصر درباره آشتی ملی پاسخ می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عزام احمد پس از دیدار هیات اعزامی فتح به قاهره با مسئولان سازمان اطلاعات مصر اظهار داشت که مسئولان مصری که در زمینه پرونده فلسطین فعالیت می کنند، تاکید کرده اند تنها با بحث احداث بندر و فرودگاه در باریکه غزه موافق هستند و نه در خارج از آن و از سوی دیگر، فرودگاه شهید "یاسر عرفات" باید بازسازی شود.

وی خاطر نشان کرد که مسئولان مصری اعلام کرده اند که امکان ندارد وجود نهادی جایگزین برای نهاد مشروع فلسطینی در زمینه اداره مناطق تحت سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین را قبول کنند و این کار باید بر اساس قانون یکپارچه فلسطینی در باریکه غزه و کرانه باختری صورت گیرد تا زمینه تسهیل عملیات های امداد رسانی در نوار غزه فراهم گردد.

این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تصریح کرد که هیات اعزامی این جنبش به قاهره، نشست های مفصلی طی روزهای شنبه و یکشنبه با مسئولان مصری درباره آشتی ملی و آرام سازی اوضاع در باریکه غزه برگزار کرد.

وی افزود: طرف مصری آنها را در جریان تلاش های ۲ هفته گذشته خود؛ چه از طریق تماس با رژیم صهیونیستی یا طرف های بین المللی ذیربط قرار داده و مباحث صورت گرفته در نشست های گروه های فلسطینی در قاهره قبل از تعطیلات عید سعید قربان، از جمله بحث های مطرح شده با جنبش های حماس و جهاد اسلامی و برخی دیگر از گروه های فلسطینی را تشریح کرده است.

عزام احمد اعلام کرد که مسئولان مصری همچنین ما را در جریان بحث های صورت گرفته در پرونده های آرام سازی و آشتی ملی قرار دادند و ما در این دیدارها درباره آشتی ملی بحث و تبادل نظر کردیم، اما شاهد هیچ گونه تحول مثبتی نبودیم؛ چرا که تمامی نشست های قبل از تعطیلات عید قربان در قاهره بر روی مساله آرام سازی اوضاع در غزه متمرکز شده بود، اما ما با برادران مصری توافق کرده بودیم که در مرحله اول پرونده آشتی ملی مورد بررسی قرار گیرد؛ چرا که یک مساله ملی فلسطینی است که سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" مسئول آن است و نه گروه های فلسطینی.

وی بار دیگر درباره طرح آشتی ملی مصر اظهار داشت که ما به برادران مصری اعلام کرده ایم که طی کمتر از ۲۴ ساعت به آنها پاسخ خواهیم داد و جنبش فتح بر این مساله تاکید دارد که در مرحله نخست باید مساله آشتی ملی حل و فصل شود و پس از آن پرونده آرام سازی اوضاع در نوار غزه و اجرای پروژه های توسعه محور و امدادرسانی در این منطقه مورد بحث قرار گیرند.

در این هیات جنبش فتح، علاوه بر عزام احمد، روحی فتوح و حسین شیخ دو عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز حضور داشتند که فتوح مسئول روابط بین المللی این جنبش و شیخ رئیس هیات رسیدگی به مسائل مدنی است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.