وزیر خارجه آلمان از اروپا خواست تا به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، چین و ترکیه و سایر شرکای تجاری و اقتصادی اتحادیه اروپا پاسخ دهد.

وزیر خارجه آلمان: اروپا به یک رابطه متعادل شده و جدید با آمریکا نیاز دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در سخنانی از اروپا خواست تا به تحریم های ایالات متحده علیه شرکای اقتصادی و تجاری اتحادیه اروپا از جمله روسیه، ترکیه و چین واکنش نشان دهد.

وی تاکید کرد: واشنگتن ما را مجبور می کند تا واکنش های اروپایی به تحریم های سیاسی اش را تنظیم کنیم. ما باید به تحریم های آمریکای ناهماهنگ و ناگهانی آمریکا علیه روسیه، چین و ترکیه واکنش نشان دهیم، همین طور علیه تحریم هایی که در آینده علیه سایر شرکای مهم اقتصادی اتحادیه اروپا اعمال می شود.

وزیر خارجه آلمان اظهار داشت: پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نشان می دهد که ما آن طور که تصور می کردیم، آمریکا را نمی شناسیم. اروپا به یک رابطه متعادل شده و جدید با آمریکا نیاز دارد. اکنون وقت آن است که همکاری ترانس آتلانتیک را مورد بازنگری قرار دهیم، آن هم با یک روش قاطع و حتی خود انتقادی.

هایکو ماس گفت: ما باید تلاش های بیشتری را انجام دهیم تا استقلال و حاکمیت اروپا در سیاست‌های تجاری، اقتصادی و مالی تقویت شود. این کار آسانی نخواهد بود ولی ما پیش از این چنین کاری را آغاز کرده ایم. ما بررسی پیشنهاداتی را در خصوص کانال های پرداخت مالی و ایجاد سامانه های مستقل تر از سوئیفت آغاز کرده ایم.

اظهارات وزیر خارجه آلمان پس از آن بیان شده است که روزنامه هندلز بلات پیش از این در مقاله‌ای نوشت: اگر اروپا خواستار نجات توافق هسته‌ای ایران است، باید در همکاری و مشارکت خود با آمریکا تجدیدنظر کرده و سامانه پرداخت اروپایی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ایجاد کند.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: ما به یک همکاری و مشارکت متعادل با کاخ سفید نیاز داریم به طوری که هر جایی که آمریکا عقب نشینی کرد، ما قدرت و وزن خودمان را حفظ کنیم.

این در شرایطی است که اتحادیه اروپا قصد دارد پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و اعمال تحریم‌های مجدد علیه تهران، این توافق را همچنان زنده نگه دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.