دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزد به اطلاعات از رشد ۱۵ درصدی درخواست‌ها همزمان با کاهش ۷ درصدی پاسخ‌ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در یک ماه اخیر خبر داد.

درخواست‌ها در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات افزایش یافته است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، حسین انتظامی با اشاره به رشد تعداد دستگاه‌های متصل به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: در حال حاضر ۴۴۰ دستگاه مشمول قانون به سامانه متصل شده‌اند که نسبت به یکماه گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات افزود: انتظار داریم تمامی دستگاه‌های مشمول قانون در اسرع وقت به این سامانه بپیوندند زیرا پس از گذشت یکسال از آغاز به کار رسمی این سامانه، بهانه‌ای پذیرفته نیست.

انتظامی گفت: نسبت به ابتدای مردادماه، درخواست‌های مردم برای اطلاعات ۱۴ درصد رشد داشته است همچنین پاسخ دستگاه‌ها ۱۷ درصد و ثبت نام کنندگان ۱۲ درصد افزایش داشته‌اند.

 وی اظهار کرد: در همین مدت متاسفانه پاسخگویی ۷ درصد و میانگین زمان پاسخگویی ۲ درصد کاهش داشته است.

 انتظامی درباره شکایت‌های مردم نسبت به پاسخ‌ها گفت: دستگاه‌ها مکلفند پاسخ مناسب به درخواست هر شهروند بدهند ولی در صورتی که پاسخ‌ها ناکافی باشد مردم می‌توانند شکایت خود را در سامانه ثبت کنند تا کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسیدگی کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.