۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 616649

معاون فرمانده نیروی هوایی قطر اعلام کرد یک پایگاه هوایی جدید به نام امیر این کشور ساخته خواهد شد.

قطر پایگاه هوایی جدید می‌سازد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «احمد ابراهیم المالکی» معاون فرمانده نیروی هوایی قطر از تأسیس یک پایگاه هوایی جدید به اسم «تمیم» خبر داد.

وی در گفت‌وگویی با مجله قطری «الطلائع» گفت پایگاه‌هایی هوایی «العدید و الدوحه» نیز توسعه داده خواهند شد تا آماده پذیرش جنگنده‌های جدید نیروی هوایی به ویژه «رافائل» فرانسه، « F۱۵» آمریکا، «تایفون» اروپا و دیگر جنگنده‌ها و سامانه‌های جدید باشند.

المالکی ادامه داد نیروهای هوایی شاهد طرح‌های ساختاری راهبردی خواهد بود و نیروی هوایی در امسال (۲۰۱۸) اولین گروه زنان برای خلبانی را پذیرش کرد.  

وی ادامه داد در دوره امیر «تمیم بن حمد آل ثانی» پیشرفت‌های زیادی در نیروهای هوایی رخ داده، تجهیزات دو برابر شده و جنگنده‌ها، بالگردها و امثال آن به خدمت گرفته شده‌اند.

المالکی از بازتنظیم نیروی هوایی این کشور پس از ورود جنگنده‌های جدید خبر داد و گفت این موضوع در دست بررسی است و  مهم‌ترین نقش این نیروها حمایت از حریم هوایی، بازدارندگی و انجام حمله زمینی است.

نیروی هوایی قطر پس از سال ۲۰۱۴ شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای بود  و قراردادهای بزرگی در این زمینه بست.

دوحه در دسامبر ۲۰۱۷ قراردادی برای خرید ۲۴ جنگنده تایفون با انگلیس امضا کرد و پیش از آن یک قرارداد با آمریکا برای خرید ۳۶ جنگنده ساخت بویینگ و یک قرارداد برای خرید ۱۲ جنگنده رافائل با فرانسه بسته بود.

وبگاه آمریکایی «دیفنس نیوز» به نقل از منبعی آگاه نوشت تعداد جنگنده‌های جدید نیروی هوایی قطر به ۹۶ عدد افزایش خواهد یافت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.