سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره سانحه هواپیمای اف ۵ ارتش در دزفول گفت: این هواپیما سقوط نکرده بلکه فرود سخت داشته است.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی:هواپیمای ارتش سقوط نکرده بلکه فرود سخت داشته است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌ خانی اظهار کرد: به دنبال سانحه ‌ای که دیروز برای هواپیمای اف پنج در حین پرواز آموزشی رخ داد، همان طور که در خبر پایگاه اطلاع ‌رسانی ارتش اعلام شد، این هواپیما با کمترین آسیب و با مهارت یکی از خلبانان به زمین نشست و در حاشیه باند متوقف شد که این اقدام شایان تحسین است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش یادآور شد: در واقع این هواپیمای آموزشی فرود یا نشستن سخت یا به عبارتی هارد لندینگ داشته و در حال حاضر این هواپیما از ناحیه چرخ ‌ها آسیب دیده است.

سرتیپ دوم تقی‌ خانی افزود: برخی از رسانه‌ ها و به ویژه شبکه ‌های اجتماعی و کانال‌های پیام ‌رسان در فضای غیررسمی، اقدام به انتشار اخباری مبنی بر سقوط هواپیما کردند که باید تاکید کرد هر کدام از واژه‌ها بار معنایی خاصی دارند و باید از آنها با دقت و در جای خود استفاده کرد.

وی گفت: از رسانه ‌ها، شبکه ‌های اجتماعی و همه متولیان و دلسوزان عرصه اطلاع رسانی انتظار داریم اخبار موثق و دقیق را با دریافت از مراکز و مراجع رسمی منتشر کنند.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برخی متاثر از اطلاعات ناقص فضای مجازی تصاویر آرشیوی این نوع هواپیما را که حتی در ایرانی بودن برخی از آن ها تردید وجود دارد منتشر کردند تا ذهن ‌ها را به این سمت و سو هدایت کنند که هواپیما سقوط کرده و از بین رفته است.

وی گفت: البته از رسانه های رسمی و اغلب پایگاه های خبری که اخبار منتشره در پایگاه اطلاع رسانی ارتش را منبع خبر خود قرار دادند نیز سپاسگزاریم.

سخنگوی ارتش افزود: نباید دقت در اطلاع‌ رسانی را فدای سرعت کنیم، این که بلافاصله اخباری را منتشر کنیم تنها در صورتی مفید است که با دقت و صحت لازم همراه باشد در غیر اینصورت ناخواسته بار روانی نامناسبی در افکار عمومی ایجاد می شود.

وی یادآور شد: موارد حساسی مانند سوانح پروازی برای اطلاع ‌رسانی نیازمند بررسی ‌های دقیق است و اگر بدون این بررسی‌ ها به انتشار اخبار مبادرت کنیم، ممکن است روند اطلاع ‌رسانی درست را مخدوش کرده و جبران و متقاعدسازی افکار عمومی در مسیر اصلاح اخبار نیز دشوار باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.