سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی، به بررسی بازی السد و استقلال پرداخته است.

 AFC به بررسی شرایط دو تیم استقلال و السد پرداخت

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی، به بررسی بازی السد و استقلال پرداخته است. گزارش کامل AFC را در زیر می خوانید:

استقلال در روز دوشنبه ایران امیدوار است با شکست السد قطر در این مرحله برای دومین بار، به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. السد و استقلال در مرحله پلی‌ آف فصل گذشته به مصاف هم رفتند و این استقلال بود که با حذف السد در ضربات پنالتی، به مرحله گروهی مسابقات آسیایی رسید.

هر دو باشگاه تاکنون جام قهرمانی مسابقات را بالای سر برده‌ اند. السد در سال ۱۹۸۹ و استقلال دو سال بعد، به قهرمانی بازی‌ ها رسیدند. پس از تغییر فرمت بازی‌ ها به لیگ قهرمانان آسیا، بهترین عملکرد استقلال، صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها در سال ۲۰۱۳ بود. در حالی که السد با قهرمانی در رقابت‌ های سال ۲۰۱۱، آخرین قهرمان غرب آسیا بوده است.

استقلال

استقلال که در مرحله گروهی، در گروه D مسابقات قرار داشت، در هر ۶ بازی بدون شکست باقی ماند. آبی ها بالاتر از الریان، الهلال و العین و به عنوان تیم اول گروه به مرحله حذفی رقابت ها صعود کردند.

گل دیرهنگام مقابل الریان باعث شد شاگردان شفر آغاز خوبی داشته باشند، اما نقطه برجسته عملکرد استقلال در دور گروهی، پیروزی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل الهلال، نایب قهرمان سال ۲۰۱۷ مسابقات بود.

استقلال

در مرحله یک هشتم نهایی، استقلال در یک جدال تمام ایرانی به مصاف ذوب‌ آهن ایران رفت. ذوب آهن که فینالیست سال ۲۰۱۰ بازی های آسیایی بود، در دیدار رفت با یک پنالتی در دقایق اضافه توسط ولسیانی استقلال را شکست داد. یک هفته بعد در ورزشگاه آزادی، مهاجم سنگالی، مامه بابا تیام هت‌ تریک کرد تا استقلال بانتیجه ۳-۱ پیروز و به مرحله یک چهارم پایانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

پس از جدایی تیام و جپاروف، استقلال مرتضی تبریزی و همام طارق را جایگزین این دو بازیکن کرد، اما هافبک خلاق این تیم یعنی فرشید اسماعیلی بازیکنی است که نقش اصلی را در حملات استقلال ایفا می‌ کند. در چهارمین فصل حضور در این تیم، اسماعیلی هر سال نقش مهمتری در استقلال پیدا می‌کند و مهم‌تر می‌شود. ۴ پاس گل و ۹ موقعیتی که اسماعیلی در این فصل لیگ قهرمانان ساخته، اهمیت او را نشان می‌ دهد.

السد

السد قطر در قرعه کشی مسابقات در گروه C جای گرفت و با رقیب استقلال، یعنی پرسپولیس همگروه بود. علی رغم اینکه آن ها در دور گروهی ۱۱ گل به ثمر رساندند و بهترین خط حمله این گروه از مسابقات را به خود اختصاص داده بودند، پس از شکست ۱-۰ مقابل پرسپولیس در تهران، در رتبه دوم جدول جای گرفتند. بریس های بغداد بونجاح، مهاجم الجزایری السد در دو دیدار ابتدایی مرحله گروهی که به پیروزی السد مقابل نسف قارشی و پرسپولیس انجامید، از نکات جالب مرحله گروهی بود. سومین دبل بونجاح در برتری ۲-۱ السد مقابل الوصل امارات بود.

السد قطر

ژاوی

حتی در سن ۳۸ سالگی، ژاوی هافبک السد همچنان بر تسلطش بر میانه زمین برای تیمش ادامه می‌دهد. تنها دو بازیکن در مسابقات یعنی ریکاردو گولارت و اسکار، تاکنون فرصت‌های بیشتری نسبت به ژاوی ایجاد کرده‌اند. هافبک السد تاکنون ۲۲ فرصت گلزنی به وجود آورده است. پاس‌های در عمق ژاوی تاکنون سه گل برای السد به ارمغان آورده است. نگهداری توپ این بازیکن به همان اندازه تأثیرگذار بوده است. تنها دو هافبک با ۱۰۰ پاس یا بیشتر، درصد پاس سالم بیشتری نسبت به ۹۰ درصد پاس صحیح ژاوی دارند.

ژاوی - فرشید اسماعیلی

منبع: طرفداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.