معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد مقدس از اجرای ۱۴۰۰ مترمکعب مخزن برای جداسازی آب شرب از آب خام برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهری خبر داد.

اجرای ۱۴۰۰ مترمکعب مخزن برای جداسازی آب شرب از آب خام

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جداسازی آب شرب از آب خام گفت: در این راستا آرماتوربندی و قالب بندی مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی شماره یک اراضی قهوه‌خانه و کوهسنگی و خط انتقال واخذ مجوز از خط شبکه جداسازی جهت اتصال ۲ مخزن باقیمانده در منطقه ۱۲ مشهد مجموعا به حجم ۴۰۰ مترمکعب اجرا شده است.

وی افزود: همچنین احداث اتاق شیرآلات در ایستگاه پمپاژ شماره ۳ میدان نمایشگاه و اجرای خط انتقال لوله فولادی ۲۰۰ میلیمتری جهت اتصال چاه احمدزاده ۲ مشهد به شبکه جداسازی آب خام از آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

کاظمی به فعالیت‌های انجام شده در بوستان بانوان بهار اشاره و اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی اجرای دیوار حائل پارک بانوان بهار، اتمام اجرای فونداسیون و پایه‌های فلزی و اتمام حفاری و لوله‌گذاری سیستم آبیاری در دو طرف فنس از جمله اقدامات انجام شده در بوستان بانوان بهار است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای سیستم‌های آبیاری فضای سبز، سیستم آبیاری بولوار نماز (حدفاصل تقاطع بولوار شهید ناصری تا تقاطع بولوار شهدای ارتش) با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سیستم آبیاری باغ صخره ای بوستان بزرگ وکیل‌آباد نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد مقدس به انجام مطالعات ایجاد بوستان‌های موضوعی از جمله بوستان کودک، قصص قرآنی، توپیاری و مطالعات جانمایی کاربری فضاهای انتفاعی در بوستان‌ها اشاره وت صریح کرد: اتمام طراحی و کاشت فضای سبز محوطه مجموعه ورزشی امید و زندگی واقع درسیدرضی – آموزگار از جمله دیگر اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز بوده است.

وی با اشاره به توسعه کمربند سبز جنوبی مشهد با هدف ایجاد محیط سبز همراه با چشم‌انداز زیبا و مفرح در حاشیه شهر به عنوان فضای تفرجگاهی و گردشگری، جذب گردشگران، کوهنوردان و دوستداران طبیعت گفت: در این راستا ۷۰۰۰ اصله درخت به منظور پیشگیری از بیماری کنه در پارک جنگلی سوران و ۲۰۰۰ اصله درخت در پارک جنگلی کوهستان و چهل بوستان انجام شده است.

کاظمی افزود: حمل و استقرار یک عدد کانکس سرویس بهداشتی ۵ چشمه جهت استفاده عمومی شهروندان در ورودی اراضی خلج واقع درپارک جنگلی کوهستان و چهل بوستان و ادامه عملیات تعریض و ترمیم راه‌های خاکی دسترسی به کمربندسبز در پارک جنگلی کوهستان و چهل بوستان به طول تقریبی ۲ کیلومتر از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه کمربند جنوبی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.