بیش از ۲ هزار قلم داروی عمومی و تخصصی در داروخانه مرکزی بیمارستان رضوی ارائه می شود.

ارائه ۲ هزار قلم داروی عمومی و تخصصی در داروخانه مرکزی بیمارستان رضوی

به گزارش قدس انلاین، دکتر نسرین مهری مسئول داروخانه مرکزی بیمارستان رضوی درباره این مرکز گفت: داروخانه بیمارستان فوق تخصصی رضوی که مسئولیت تأمین داروهای مورد نیاز همه بخش‌ها، اتاق‌های عمل، کت‌لب، پلی‌کلینیک، پاراکلینیک و ارائه مشاوره‌های دارویی را عهده‌دار است، از سال ۱۳۹۴ از بخش خصوصی به حوزه مدیریتی این مرکز درمانی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار قلم داروهای عمومی، تخصصی و فوق تخصصی در داروخانه بیمارستان موجود است که نیازهای دارویی همه بیماران بستری و سرپایی را برطرف کرده و مستمراً تبادلات دارویی با سایر مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها، مراکز دارویی و داروخانه‌های خصوصی را در دستور کار خود داریم.
دکتر مهری بیان کرد: یکی از مسائل مهم در ارائه داروها به بیماران بستری در مراکز درمانی دقت نظر و کاهش خطای دارویی است که بیمارستان رضوی در این خصوص تلاش فراوانی را به کار برده است.
وی ادامه داد: هم‌چنین واحد کنترل و لیبلینگ دارو که از سال ۹۴ در این داروخانه راه‌اندازی شده است، در افزایش سرعت، دقت و نظم در ارسال داروها و نیز کاهش خطای دارویی کادر درمان و کمک به حفظ ایمنی بیماران بستری نقش به‌سزایی داشته است.
مسئول داروخانه مرکزی بیمارستان رضوی گفت: در این واحد تمامی ابداعات و ابتکارات لازم برای ارائه اطلاعات بسیار مهم مصرف دارو اعم از قرص، پودر و دیگر اقلام، تایپ، چاپ و بر روی بسته‌های تک‌دوزی دارو الصاق شده و پس از دریافت تجویز دارویی پزشکان در بخش‌ها، داروهای منتخب و بسته‌بندی شده به بخش‌های بستری ارسال می‌شود.
وی با اشاره به قرارداد این مرکز با اکثر سازمان‌های بیمه‌گر، اضافه کرد: ۸ نفر از کارکنان این مجموعه، داروساز بوده و در لابراتوار داروهای ترکیبی این مجموعه، داروهای پوست و برخی داروهای خوارکی مانند شربت‌های خاص بیماران کلیوی و قلبی ساخته و به مراجعان ارائه می‌شود.
وی تأکید کرد: همچنین این داروهای ترکیبی که در بسیاری موارد برای بیماران بستری ساخته می‌شوند، به‌طور روزانه و در اسرع وقت در اختیار مسئولان بخش قرار می‌گیرد.

منبع: آستان‌نیوز

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.