دبیر مجمع جهانی احیای نماز جماعت عید غدیرخم گفت: مباحث فقهی برگزاری این نماز در مشهد ، چند روز پیش با حضور جمعی از مراجع و علما مورد بررسی قرار گرفت و اعضا به این توافق رسیدند که این نماز در مشهد نیز برگزار شود.

 در تلاش هستیم نماز جماعت عید غدیرخم را در مشهد برگزار کنیم

به گزارش خبرنگار قدس انلاین ، حجت الاسلام و المسلمین مهدی عسگر آبادی  افزود: برای اولین بار پس از انقلاب این نماز در سال 1388 در شهر یزد اقامه شد و اکنون در تلاش هستیم که این نماز در مشهد نیز برگزار شود .

وی تصریح کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)مسئله غدیرخم نباید فراموش شود زیرا موضوع غدیرخم باعث ائتلاف و اتحاد جامعه اسلامی می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر آبادی افزود: هویت اسلام و تشیع به هویت امیر مومنان و ائمه اطهار (ع) وابسته است و احیای این هویت با برپا داشتن عید غدیر ممکن می‌شود از طرفی مباحث زیادی در مورد چگونگی برپایی عید غدیر مطرح است که بارزترین آن برپایی نماز عید غدیر خم است که به نظراکثر علما  مستحب است که نماز عید غدیر خم را به جماعت خواند اما هر فرد می‌تواند آن را به فرادا نیز قرائت کند. این نماز دارای دو رکعت  و یک خطبه می باشد  که امام جماعت خطبه ان را قبل و یا بعد از نماز می تواند قرائت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.