رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در این باره گفت: سهم استان از بازارهای صنایع دستی و سوغات تناسبی با ظرفیت ها و داشته هایمان ندارد.

سهم استان خراسان رضوی از سوغات صنایع دستی قابل پذیرش نیست

حمید بنایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: باید توجه جدی بر حوزه صنایع دستی و توانمندی های مناطق مختلف بویژه روستایی انجام پذیرد تا از ظرفیت های گوناگون استان در این حوزه به صورت مطلوب بهره برداری صورت بگیرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  باید بازار از این وضعیت خارج شده و در اختیار هنرمندان توانمند از استان قرار بگیرد. حتی با در اختیار گرفتن این بازار می توان با تعامل و تبادل با کشورهای همسایه با استان، علاوه بر توسعه بازار صنایع دستی، زمینه صادرات آن به کشورهای منطقه را نیز فراهم کرد.

بنایی ادامه داد: در قالب طرح اشتغال روستایی امسال 120 هزار میلیارد ریال منابع ارزان قیمت پیش بینی شده که 10 درصد آن معادل 12 هزار میلیارد ریال به موضوع صنایع دستی و فرش اختصاص داده شده که باید در اختیار کارآفرینان و شاغلان روستایی این بخش قرار گیرد که قطعا به تحول در این حوزه کمک خواهد کرد .

وی با اشاره به اینکه زائران باید سوغاتی را از مشهد به یادگار ببرند که نماد فرهنگی این منطقه باشد نه کشور چین،  افزود: مردم نیز با حمایت خود از تولید کنندگان صنایع دستی می توانند موجب رونق بیش از پیش این حوزه شوند و در حمایت و صیانت از این بخش از هنر ایرانی که با هویت ایرانی گره خورده، نقش آفرین باشند.

بنایی همچنین در پاسخ به سوالی که چرا صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان چند سال است که با سرپرستی اداره می شود ، تصریح کرد: مدیریت این قسمت بسیار حساس است و اینکه چرا این اتفاق افتاده است را از مراجع مربوطه پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.