عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر دولت و مجلس حمایت خود را از خودروسازان بردارند و تعرفه های واردات تغییر کند، خودروسازان داخلی نخواهند توانست در بازار دوام بیاورند.

خودروسازان به تعهداتی که به مردم داده اند جوابگو نیستند/ افزایش قیمت ظلم آشکار است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به نوسانات بازار خودرو گفت: طی ۴۰ سال گذشته به صنعت خودرو توجهات ویژه ای شده است و با اعمال تعرفه، مانع از واردات خودروهای خارجی شده ایم تا از خودروسازی داخلی حمایت شود.

وی ادامه داد: خودروسازان باید در این مدت از حمایت های دولت ها استفاده کرده و خدمات پس از فروش، کیفیت و امنیت خود را ارتقا داده و به همان نسبت قیمت و مصرف سوخت را کاهش می دادند اما متاسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با وجود این حمایت ها از خودروسازان در طول ۴۰ سال گذشته، امروز که در گردنه حساس قرار گرفته ایم و خودروسازان باید از دولت و ملت حمایت کنند، خودروسازان نیز از آب گل آلود ماهی می گیرند و افزایش قیمت خودروها ظلمی آشکار در حق مردم است.

وی ادامه داد: خودروسازان به تعهداتی که به مردم داده اند جوابگو نیستند و ماشین هایی که پیش فروش کرده اند تحویل نمی دهند و خواستار پرداخت مابه التفاوت هستند که این اقدام غیرقانونی است.

یوسف نژاد با انتقاد از احتکار خودروها در انبارهای ایران خودرو و سایپا گفت: خودروسازان به بهانه های واهی خودروهای تولیدی را در انبارهایشان احتکار کره اند تا سود بیشتری با افزایش قیمت ها به دست آورند.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم برخورد وزارت صنعت و سازمان ایدرو با خودروسازان گفت: دولت موظف به حمایت از حقوق مصرف کنندگان است. اگر دولت و مجلس حمایت خود را از خودروسازان بردارند و تعرفه های واردات تغییر کند، خودروسازان داخلی نخواهند توانست در بازار دوام بیاورند، چون کیفیت خود را افزایش نداده اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.