سومین مرحله دوچرخه‌سواری جایزه بزرگ کشوری، توسط هیات دوچرخه‌سواری طرقبه‌شاندیز در روز پنجشنبه هشتم شهریورماه و به مناسبت هفته دولت برگزار خواهدشد.

سومین مرحله دوچرخه‌سواری جایزه بزرگ کشوری

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا سعیدی، رئیس ورزش و جوانان طرقبه و شاندیز با اشاره به برگزاری سومین مرحله دوچرخه‌سواری جایزه بزرگ کشوری در پایان هفته جاری در خراسان رضوی گفت: هیات دوچرخه‌سواری استان خراسان رضوی هیات برتر کشور است و فعالیت‌های مناسبی در هر ماه دارد. سومین دوره مسابقات جایزه بزرگ کشوری با اسپانسری قصر مهرگان برگزار می‌گردد، امید داریم با محیا کردن زیرساخت‌های لازم در سال‌های آتی مسابقات را تحت عنوان بین‌المللی بتوانیم برگزار کنیم.

وی افزود: در استان آذربایجان غربی و شرقی، فرهنگ همکاری و حمایت از مسابقات و همایش‌های ورزشی مخصوصا دوچرخه‌سواری نهادینه شده و اکثر مسئولین استانی حمایت‌های لازم را دارند. امید داریم این اتفاق در خراسان بزرگ نیز انجام شود و با فرهنگسازی و آماده کردن زیرساخت‌هایی از جمله تردد ماشین‌ها، بتوانیم میزبانی مسابقات بین‌المللی را نیز داشته باشیم.

مهدی روزبهانه، رئیس هیات دوچرخه سواری استان بیان کرد: اداره کل به مناسبت هفته دولت درخواست کرد برنامه‌ای را برگزار کنیم و ما هم پیشنهاد برگزاری جام کشوری قهرمانی مهرگان را دادیم تا فرهنگ استفاده از دوچرخه را  ترویج دهیم.

وی ادامه داد: این مسابقه ۸ شهریورماه و ۷:۳۰ صبح از فلکه برق تا قصر مهرگان شاندیز با حضور دوچرخه‌سواران حرفه‌ای از سراسر کشور برگزار می‌شود و مبلغ جایزه آن هم به نفرات برتر ۸ میلیون و ۸۰۰هزار تومان خواهد بود.

محمدرضا بنا، مسئول برگزاری مسابقه جایزه بزرگ کشوری عنوان کرد: ممکن است در برنامه تغییراتی در مبلغ جایزه داشته‌باشیم.

مجتبی نصیری، مدیریت قصر مهرگان یادآور شد: هدف از برگزاری این مسابقه ترویج ورزش است که مسبب سلامت جامعه خواهدبود. به خصوص دوچرخه‌سواری که یکی از بهترین ورزش‌ها بوده و در زندگی روزمره می‌توان از آن به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده نمود.

فخار، روابط عمومی هیات دوچرخه‌سواری استان خاطرنشان کرد: پلیس راهور برای برگزاری این مسابقه همکاری بسیاری با هیات داشته است و آماده‌سازی‌های لازم در جهت ایمنی و ترافیک را پیش‌بینی کرده‌ و تدارک‌های لازم را دیده‌اند تا مشکلی پیش نیاید.

حمیدرضا دهنوی، نایب رئیس دوچرخه‌سواری ناجا و معاون فرماندهی پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: آمادگی هرگونه پوشش ترافیکی را در این مسابقه داریم. دوچرخه که پاک‌ترین نوع حمل و نقل است و به ادارات نیز می‌توان با دوچرخه رفت و آمد داشت، این فرهنگ باید از طریق رسانه‌ها در بین مردم گسترش یابد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آینده مبهمی در خصوص ترافیک داریم. بهتر آن است از خود ما، مسئولین و رسانه‌ها شروع کنیم، در اولویت اول پیاده محور، اولویت دوم دوچرخه، اولویت سوم حمل و نقل عمومی و در نهایت از وسیله شخصی در رفت و آمدهایمان استفاده کنیم و تغییر نگرش در استفاده از وسیله نقلیه شخصی داشته باشیم.

دهنوی تصریح کرد: ترافیک شهر به گونه‌ای است که به طور عادی جوابگوی اینگونه مراسمات و مسابقات شهری نیست و حداقل بین ۲هفته الی ۱ماه برنامه‌ریزی لازم است تا ایمنی مسابقه را تامین و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

قربانعلی رشیدآبادی، رئیس پلیس راهور طرقبه و شاندیز بیان کرد: مردم خوب و بافرهنگی داریم و اگر فواید استفاده از دوچرخه و رعایت مسائل اینچنینی را آموزش دهیم قطعا استفاده خواهند کرد تا به جامعه و محیط زیست با استفاده از دوچرخه کمک کنند و آلودگی هوا و ترافیک نداشته باشیم.

وی یادآور شد: بین ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰نفر در روزهای تعطیل به سمت ییلاقات طرقبه و شاندیز می‌آیند و از این طبیعت استفاده می‌کنند. امیدواریم در ایام تعطیلی در این مسیرها شرایط و زیرساخت‌هایی محیا شود تا خودرویی تردد نکند و سبب شود این منطقه، بکر و تفریحی باقی بماند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.